Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Soos Dániel
Tisztelt Dr. Blaskó György Professzor Úr!

38 éves 183cm magas, 90kg-os, átlagos férfi vagyok.

1999-ben jobb karban ményvénás thrombózisom volt. TOS szindrómát állapítottak meg, ezért 2001-ben a felső bordámból egy darabot kivágtak (megelőzés céljából ezt követően a bal oldalon is). A műtétek után a syncumarról leállítottak.

2005 óta gerincfájdalmaimra és porckorong sérvemre kúra szerűen aflamint és mydetont szedek a gyógytorna és fizikoterápia mellett.

2008-ban tüdőembóliám volt. Az ezt követő vizsgálat proteins S hiányt (31%) mutatott ki. Élethosszig syncumarra állítottak. Az INR értékem eleinte viszonylag stabil volt, de az elmúl időszakban jelentősebben ingadozott. Ismerve a syncumar minden pozitív és főleg negatív hatását, valamint pl az aflaminnal történő együtt szedésének problémáját, megkerestem a kezelő orvosomat a modern gyógyszerekkel kapcsolatban. Kérésemre fel is írta nekem a xarelto-t, mint helyettesítő gyógyszert.

Mielőtt elkezdtem volna az átállást, elolvastam a btwetgtájékoztatót, majd belemélyedtem a rivaroxaban vizsgálataiba és ez nagyon elbizonytalanított. Mintha a nemzetközi vizsgálatok egyelőre nem támasztanák alá a protein s-re való használhatóságát. Tudom, hogy a betegnek nem kéne okoskodnia és megkérdőjeleznie az egyébként tényleg tisztelt kezelőorvos ajánlását, de csak egy életem van. Egyelőre nem is mertem mondani neki, hogy nem történt meg az átállás. Márciusra várna kontrollra, hogy megnézze, a xarelto mit okozott a vérképben.

Szeretném kérni a Professzor Úr véleményét arra vonatkozóan, hogy konkrétan a protein s hiányra a xarelto egy bevizsgált és működő gyógyszer-e! Válaszát és segítségét előre is köszönöm.

Üdvözlettel,

Soos Dániel
Kedves Dániel !

Véleményem szerint az Aflamint nem szabad lett volna a Syncumarral együtt szedni, vagy csak igen gyakori kontroll mellett. Mielőtt nagyot változtatnak érdemes lett volna egy részletes, malignus folyamat irányában történő átvizsgálás is. Akkor okosabbak lennénk. Egyébként a rivaroxaban nincs kitüntetett támadáspontja a Protein S hiány esetében ugyanolyan antikoaguláns hatású, mint a többi, de sokkal kényelmesebb szedni. Élethosszig tartó adagolásról eddig nincs adatunk. Kérem, hogy problémáját részletesen beszélje meg a Trombózis Központban.

Tisztelettel Dr. Blaskó György
NévPécsi Lászlóné
Tisztelt Doktor Úr! Fiam 42 éves.Véradás utáni napon rosszul érezte magát, vérnyomásértéke:80/40-60 volt. Több napig gyenge volt és fáradságérzésre panaszkodott.Rendszeresen adott vért eddig. Volt már vérnyomásproblémája, de akkor magas értékek voltak. Volt vizsgálaton, kapott vérnyomáscsökkentőt. . Kérem a tanácsát. Előre is köszönöm szépen. Tisztelettel: Pécsi Lászlóné.
Kedves Pécsi Lászlóné !

Panaszai miatt érdemes lenne konzultálnia Dr. Kapocsi Judit doktornővel, aki vérnyomás specialista központunkban. Ha jelenleg is szed vérnyomáscsökkentőt lehet módosítani, esetleg csökkenteni kell az adagon. Elképzelhető , hogy friss laborleletekre , esetleg egy 24 órás vérnyomás monitorozásra is szükség lehet. Kérem ha lehetősége van jelentkezzen be a doktornő rendelésére , hogy segíteni tudjon.

Üdvözlettel :

Kelemen Edina
Tóth-Illyés Viktória
Tisztelt Doktornő/Doktor úr!Vérhígítót szedek,kéz fejeim rettentően égnek zsibbadnak.Borogatás nem használ csak ideig-óráig.Mit tehetek?
Kedves Viktória!

A vérhígító szedése és a kéz égése, zsibbadása nem függ össze. Ennek a tünetnek a vizsgálatára neurológiai konzíliumot javasolok.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Név Béres-Gräff Renáta
Kérdése

Kedves Doktor Nő/Doktor Úr,

A párommal kisbabát szeretnénk. A fogamzásgátlót (Sensonette 70/20 mg) abbahagytam a napokban. Úgy tudom, meg kell várni a következő két menstruációt. Ez valóban így van? És addig védekezzünk máshogyan?

Készülök a terhességre: figyelek az étkezésemre, heti többször sportolok. Különböző gyógyteákat iszom. Ezeken kívül még tehetek valamit ? :)

Szedjek esetleg bármilyen vitaminkészítményt, vagy esetleg magzatvédő vitamint, vasat, magnéziumot?



Nagyon szépen köszönöm válaszát!

Üdvözlettel: Renáta
Kedves Renáta !

Nagyon örülök, hogy babavárásra szánták el magukat. Valóban célszerű a hormonális fogamzásgátló elhagyása után 3-4 hónapot várni. Sajnos a ciklus nem minden esetben áll be, de ezt majd meglátjuk.

Egyelőre egészséges életmódot javaslok, majd immuno-endokrin kivizsgálást. Ennek eredményétől függően lehet dönteni az alkalmazandó készítményekről és vitaminokról.

Üdvözlettel :

Prof. Dr. Balázs Csaba
NévKaluz József
KérdéseA lábamban az erek szinte állandóan fájnak, Fájdalomcsillapító sem igazán segít. Van valamilyen kenőcs az ilyen panaszokra?
Kedves József !

Mindenképp szükség lenne egy angiológiai vizsgálatra,ahol fizikális vizsgálattal információt kapunk az erek állapotáról. Akár egy doppler áramlásmérés, akár egy vénás duplex uh vizsgálat. Az eredmények birtokában célzottan könyebb megfelelő therápiát javasolni.



Üdvözlettel:

Kelemen Edina
Gillian
Tisztelt Dr. Blaskó György!

Szeretném megkérdezni, hogy mit jelent a vérvétel eredményeként a következő:

PLA (GPIIIa) T196C mutáció: heterozigóta mutáció hordozó

Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Gillian !

Ez a lelet egy thrombocyta memebráb felületi glycorpotein genetikus polymorfizmusa, ami mérsékelt thrombozis rizikó-fokozódással jár, de nem a vénás, hanem a verőeres területen.

Üdvözlettel: Dr.Blaskó György

Abita
Jó napot! Voltam szoláriumban először es utána zsibbad a bal lábam. Meg a múltkor edzés után is nem tudom mitől lehet ?
Kedves Abita !

Leírása alapján a gerinc vizsgálata jön szóba, neurológust érdemes felkeresnie ha tovább ismétlődik a panasza.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Német Györgyi
Tisztelt Doktorúr/Doktornő!

2 vetélés után vagyok az eredményeim az allábbiak: Faktor V: normál, Faktor 2: normál,MTHFR: NORMÁL C677T és homozigóta mutáviós A1298C.

Egy másik vérvételi eredményemen ez szerepel: protrombin G20210A allél vad tipus. Mit jeletneke ezek az adatok? Okozhatta ez a vetéléseket? Köszönettel: N. Györgyi
Kedves Györgyi !

Az MTHFR A1298T homogositas nem okoz vetéléseket!!!! A prothrombin gén vad tipusa azt jelenti más néven, hogy normál. De ez azt is jelenti, hogy ha terhes lesz akkor kell kapnia Fraxiparine-t.

Üdvözlettel:

Dr.Blaskó György
Kun Eszter
Tisztelt Doktor Úr!

Bizonyosan, sok ilyen kérdéssel fordulnak Önhöz. Kisbabát szeretnénk. 2011-ben volt egy mélyvénás trombózisom. Egy évig szedtem tabletta formában a véralvadásgátlót, ma már semmit sem szedek. Hosszabb utakra, illetve repülő útra szúrnom kell magam. Tisztában vagyok azzal, hogy amint terhes leszek mindennap kell szúrnom magam. A problémám a következő. Akkor is szúrnom kell , ha már tervezzük, vagy elég akkor amikor már pozitív a teszt és orvos is látott ? Nem tudok elmenni vizsgálatra , mert külföldön élek, és nem valósítható meg amikor csak szeretném. De ha muszáj persze, nyilvánvaló . A trombózisról már azt hiszem mindent tudok. De a Babatervezés előmeneteléről sajnos szinte semmit. Előtte fontos konzultálnom egy orvossal, hogy felírja előre az injekciókat vagy elég akkor elkezdeni? Nehéz fizikai munkát végzek, ilyenkor addig dolgozik az illető, amíg tud vagy keressek könnyebet? Azt az orvos állapítja meg milyen injekció vagy gyógyszer szükséges vagy mindenkinek a Clexane-t írjak fel? Nemvolt lehetőségem itt konzultálni még senkivel, de ha szükséges megoldható,hogy a elküldjék nekem a szüleim?

Elnézését kérem a sok kérdésemnek, de sajnos csak így tudok információhoz,jutni, mert ahol Magyarországon vizsgáltak (nem szépen) elküldtek, hogy majd akkor menjek vissza, ha már biztosan akarok.

Tisztelettel: Kun Eszter
Kedves Eszter !

Csak azt nem írta meg, hogy milyen genetikai/alvadási eltérésben szenved!!! Ettől függ ugyanis, hogy más a tervezett terhesség fogantatásának idején kell-e kapnia LMWH-t vagy elég akkor, ha csík pozitiv lesz. Én magam a Fraxiparine-t sokkal jobban szeretem, mert kevesebb mellette a vérzéses szövődmény.

Tisztelettel:

Dr.Blaskó György

Fanka
Tisztelt doktor úr/doktornő!



Az lenne a kérdésem, hogy a trombózis kialakulását kizárólag a hosszú igedig tartó ülő pozíció segítheti-e elő, vagy más testhelyzetek is, pl. hosszan tartó törökülés, vagy hosszas könyökölés, támaszkodás a kézen? Illetve a zsibbadás csak idegi eredetű, vagy olyankor a vérellátás sem a megfelelő?

Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Fanka !

A mélyvénás thrombózis kialakulását elsősorban az örökletes hajlam jelenléte, bizonyos betegségek, gyógyszerek, állapotok határozzák meg. Inkább több tényező együttes jelenléte szükséges ahhoz, hogy mélyvénás thrombózis kialakuljon. Nagyon sok esetben nem ismerjük az okot. Minden olyan testhelyzet, mely a végtagokban akadályozza , lassítja a vénás áralmást, elősegítheti a thrombózis kialakulását, de önmagában , egyéb tényező nélkül a töröküléstől, vagy hosszas üléstől például általában nem alakul ki thrombózis.

A zsibbadás többféle jellegű lehet. Visszérprobléma miatt, vagy érszűkületben terhelésre kialakulhat zsibbadásszerű érzés, de a zsibbadás jellemzően inkább idegi érintettségre utal. Egy tünet esetében fontos, hogy mikor alakul ki, milyen jellegű, meddig tart és még számos egyéb dolog, és ezek döntik el, hogy mely szervrendszert javasolt megvizsgálni.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA