Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Doktornő.Édesapámnak mind két lábában trómbózis volt.(mélyvénás),a bokátol lábfejig csúnya érszűkületes mind két lába,olyan mintha véraláfutásos lenne,sötét foltokkal!Iszonyú makacs ember,többszöri kérésem ellenére sem hajlandó orvoshoz fórdulni!Azt szeretném tudni,mi lehet ennek az egésznek a vége?Félek hogy kifekélyesedik,akkor nehezebben gyógyul.Létezik esetleg valami kenőcs,ami megelőzi a nagyobb bajt????Nagyon aggódom.Dohányzik is ráadásul!(59-éves).Válaszát előre is köszönöm.Tisztelettel:Nagy Nikolett.
Tisztelt Nagy Nikolett!

Sajnos jól sejti. A vége fekélyesedés, elhalás, amputáció. Sürgősen életmódot kellene váltania! A kenőcs nem elég! A dohányzást abba kell hagynia, rendszeresen mozognia, lábait tornásztatnia, illetve amennyiben olyan szintű a szűkület, gyógyszeres és egyéb kezelést alkalmaznia.

Akármennyire makacs az édesapja, a betegség ott van, szembe kellene vele néznie!

Remélem, sikerül megértetni vele, hogy a fej homokba dugásától a betegség nem gyógyul meg.

Maradok tisztelettel

dr. Babai László
Tisztelt doktor Úr/Nő!
Mélyvénás trombózisom volt 2 éve, melyre 6 mg Marfarint szedek. Időközben kiderült, hogy trombofíliám van. Terhességi tesztjeim halványan ugyan,de pozitívak. Mivel sürgősen szükséges átállnom heparinra, kérem írja meg hogyan tegyem és hányszor szúrjam magam? Clexane 0,4 ml-s injekcióm van .68 kg vagyok. Okozhat a magzatban károsodást a Marfarin szedése korai (4hetes) terhességben?
Köszönettel: Kovács Katalin
Tisztelt Kovács Katalin!

Kérem, jöjjön el Blaskó professzor rendelésére, ahol mindent meg tudnak beszélni. Az átállítás annál felelősségteljesebb és összetettebb feladat, mintsem ismeretlenül interneten keresztül pár információ alapján meg lehetne tenni.

Maradok tisztelettel

dr. Babai László
Üdvözlöm Kopacz Sándor vagyok Csikszeredárol román állam polgár 56 éves édesanyámrol van szó kinnek már két éve fáj a feje nem érzi jol magát duplán látt valamint nem lát jol voltunk egy vizsgálaton a fejröl csináltak egy számitogépes vizsgálatott. A orvos azt monta,hogy agydaganatja van és Vásárhelyre kell menünk akorházhoz,hogy megnézék de ottan azt monták,hogy nem agy daganatrol van szó hanem egy vér zacskorol ami kelletkezet az agyban de az orvos azt monta,hogy nagyon sok pénzbe fog kerülni amit sajnos nem tudunk elö keresni.Kedves Éva doktornö lenne szives egy választ adni,hogy hová lehetne továb folyamodni ,mivel sajnos nincs anyi pézünk a mütétre Magyarországon lenn-e lehetöség erre nagyon szépen megkérem segitsen elöre is köszönöm szépen
Tisztelt Kopacz Sándor!

A leírtak alapján itt valamilyen agyi térfoglaló folyamat áll a háttérben, melyet - akár daganat, akár ér eredetű, műtétileg kell és lehet megoldani. Mivel Önök román állampolgárok, feltételezem, Magyarországon nincs egészségbiztosításuk, így itt is csak pénz ellenében lehet szó műtétről.

Romániából sok embert műtenek Szegeden az Idegsebészeti Klinikán. Javaslom, ott érdeklődjenek, talán van valamilyen bejáratott útjuk.

Tisztelettel

dr. Babai László
Tisztelt Doktor Úr!
2011-ben visszérműtéten estem át, 2012-ben pedig aranyét problémák jeletkeztek. Lehet-e egyszerre mindkét lábon kompressziós harisnyát hordani? És milyen hatással lehet ez a jelenleg kiújult aranyeremre?
Köszönöm válaszát.
Egyed Gábor
Tisztelt Egyed Gábor!

Igen, lehetséges. Nincsen hatással. Emellett nagyon fontos - különösen ilyen "érgyengeség" mellett - a megfelelő életmód! Sok rostos étel fogyasztása, sok folyadék, sok mozgás!

Maradok tisztelettel

dr. Babai László
Tisztelt doktor Úr/Nő!
A lányomnak (21 éves) a győri érsebészeten a visszeres lábára, mindkettőre, műtétet javasoltak. A visszér a hagyományos műtéttel ugyanúgy gyógyítható, mint a rádió frekvenciással? Két láb rádió frekvenciás visszér kezelése nagyságrendileg mennyibe kerülne?
Nekem (50 éves vagyok) sepsűereim vannak mindkét lábamon. Ha erre rádiófrekvenciás kezelést kérnék (1-1 lábamon kb. 5-6 helyen, helyenként 2-5 cm2-en található seprűér) az nagyságrendileg mennyibe kerülne?
Köszönettel: Barcsai Éva
Tisztelt Barcsai Éva!

Igen, a visszér hagyományos műtéttel és rádiófrekvenciás beavatkozással is ugyanúgy kezelhető. A kezelés lényege mind a kettő esetben a nagy vénás törzs kiiktatása - hagyományos módon az egész ér eltávolításra kerül, rádiófrekvencia esetében belülről koagulálásra (falainak "összeragasztására").

A rádiófrekvenciás kezelés ára 285ezer Ft / végtag.

Ön esetében kezelésenként és területenként 19500 Ft / alkalom. 4-5 alkalom lehet indokolt. Hogy mennyi területet "jelent", azt csak vizit során, az Ön és ereinek állapotának megismerésével tudja Sepa főorvos megmondani.

Maradok tisztelettel

dr. Babai László
Kb 2 hónapja volt térd mútétem (sokadjára)ami után véralvadásgátlót injekciót használtam, azóta repülőgépen is ültem ....folyamatos állással illetve mozgással telik a munkaidóm.Az elmult napokban a mútött lábam térdhajlattol lefele egész vádlim, lábfejem,talpam iszonyatosan fáj.A kérdésem az lenne hogy ezt a fájdalmat okozhatja e esetleg trombozis .

Előre is köszönöm válaszát.
Kedves Melinda!

Leírás alapján igen. De az is lehet, hogy ízületi eredetű.

Szükségesnek látok egy angiológiai - érsebészeti vizsgálatot a trombózis kizárására / megerősítésére.

Javaslom, hétfőn jöjjön el Sepa György főorvos rendelésére a Trombózisközpontba!

Maradok tisztelettel

dr. Babai László
Tisztelt Prof. Dr. Blaskó György Úr !

Mi a véleménye a Pradaxa terápiás hatékonyságáról mélyvénás trombozis kezelésében?Van-e tudomása ez ügyben klinikai kísérletekről,esetleg ezek eredményességéről? Köszönettel várom válaszát.
Simon Ferenc
Kedves Simon Ferenc!

Igen, van tudomásom róla: azonos a hatékonysága a kis molekulatömegű heparinokéval. Gondolom, a vizsgálatok neve érdektelen.

Tisztelettel

dr. Blaskó György
Kérdése2859-es, nem tèves 2858-es ösztrogèn èrtèknèl, kèt thrombozis után, 47 èvesen hematologus, endokrinologus, nôgyógyász szèttárt karpn kívüli therapiáján van-e kezelèsi mód? Mèg èlni szeretnèk!
Kedves Ibolya!

Kívánom, hogy még sokáig éljen, de nem értem a kérdését. Mi ez az 2859? minden laborértéknek van dimenziója! Szeretném, ha felkeresné a Trombózisközpontot! Várom szeretettel.

Tisztelettel

Dr. Blaskó György
Tisztelt Doktor Úr/Nő!

Édesanyám nagyon vérszegény mit tudna nekem ez ügyben segíteni? Ajánlani?

Üdvözlettel
Bironé Tutor Melinda
Tisztelt Asszonyom!

Jöjjön el rendelésemre, hozza magával minden eddigi leletét. Legelőször is ki kell deríteni, miért vérszegény. Ha az okot látjuk, tudjuk a kezelést kiválasztani.

Üdvözlettel

dr. Szélessy Zsuzsanna
Tisztelt Prof. Dr. Blaskó György Úr !
Szeretnék az alábbi problémámra választ kapni.
Pár hónapja kezdődött, hogy fáj a jobb lábamon a sarokcsont. Reggeli ébredés után alig tudok lábra állni, a bokám felé is elhúzódik a fájdalom, lépcsőn nem tudok menni. Úgy kb. negyed óra - 20 perc után elmúlik, ahogy bejáródik a lábam. Napközben semmi gond, ha állandóan mozgok, de ha hosszabb időn keresztül ülök, akkor újra előjön ez a fájdalom. Ha mozgok akkor csak akkor fáj, ha megtapogatom, nyomkodom.
Egy hete viszont már napközben is érzem hogy fáj, de nem annyira mint pihenés után.
Alap betegségem a magas vérnyomás, tüdőtágulat enyhe formája. A lábaim vizesednek, bokám dagadt, sok hajszálerem foltokban nagyon látszik.
Attól félek hogy érszükület miatt fáj a lábam.
Erre szeretnék választ kapni, vagy esetleg másban keresendő a baj.
Köszönettel
Kalocsai Ferencné
Tisztelt Kalocsai Ferencné!

A leírt panaszok nem érszűkületre jellemzőek. Az érszűkületnél a fájdalom mozgásra jelentkezik, ezért kell időről időre megállniuk az érszűkületeseknek járás közben ("kirakatnézegető" betegség).

Az Ön által leírt panaszok inkább mozgásszervek érintettségére jellemző.

Javaslom keresse fel háziorvosát, vagy reumatológust.

Maradok tisztelettel:

dr. Babai László

Prima Medica Egészségközpontok