A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doktor úr ! 2-éve megállapitoták,hogy hepatitis a virus fertözésen estem át,a Miskolci vérellátó központban az ulyab vizsgálat kimutata hogy még van a szervezetemben hepatitis mert a vér erdmény pozitiv lett.Az lenne a kérdésem hogy ,amióta kiderült a fertőzés azóta voltam ultra hangon de csak azt nézték nincs-e epe kövem mást nem,kb-másfél éve hogy egyre többször és erösebben fáj a jobb oldalam a bordám allat ,szerintem a májam.Legyen szives tanácsot adni hova menjek vizsgálatra hogy megtudjam mi a bajom és mennyire komoly?
Kedves Borbála!
A hepatitis A, B, C fertőzéssel hepatológus, infektológus foglalkozik. Javaslom, keressen fel egy ezen a szakterületen dolgozó kollégát.
Üdvözlettel
Dr. Babai László
Tisztelt Doktornő!
Prothrombin heterozigóta génmutációm van, várandós vagyok. komplikációm, vetélésem, trombózisom sosem volt, minden más genetikai eredményem normális. Szeretném megkérdezni, hogy ez a mutáció milyen rizikós? kell gyógyszert szednem terhesség alatt? Köszönettel: Gabriella
Kedves Gabriella,
Szokatlan, hogy valaki ennyire kitárulkozzon nyilvánosan: kérem tanácsadásért keresse fel ambulanciánkat, hiszen egy sor részletező kérdésem is lenne
Üdvözlettel
Dr. Blaskó György
jonapot!!nekem nagyon fáj a bal kezem és a válam meg a lábam,,,mitől van ezz??
Tisztelt Albert Ferenc!
Mindenképpen keresse fel háziorvosát vagy ortopéd/reumatológus szakorvost.
Ezen tünetekre a választ csak orvosi vizsgálat alapján, bővebb információk birtokában lehet megadni.
Üdvözlettel
dr. Babai László
Tisztelt Doktor Úr/Nő!
52 éves vagyok, ágyéki és nyaki porckorongsérvem van, két éve állapította meg MR vizsgálat. Eddig is elég sok kellemetlen tünettel küzdöttem, amelyek között a bal lábam zsibbadása is jelen volt. Rendszeres gyógytornával a helyzetetet elég jól viselem. Viszont az utóbbi egy hétben a zsibbadás mellett a bal lábszáramban feszítő fájdalmat érzek, gyaloglás közben, álló helyzetben ez erősödik. Ha le tudok ülni egy-két percre, javul a helyzet, átmenetileg. Visszértágulatom is van elég nagymértékben, már műtöttek is nyolc évvel ezelőtt. Kérdésem az lenne, hogy ezt a mostani fájdalmat okozhatja-e a gerincproblémám, vagy indokolt lenne egy kivizsgálás érszűkületre vonatkozóan?

Válaszát várva, köszönettel:
Bata Györgyi
Tisztelt Bata Györgyi!
Újkeletű panaszait akár a gerincproblémája is okozhatja, de ennek eldöntéséhez valóban szükség van egyrészt az érszűkület, másrészt a vénás rendszer vizsgálatára is. Ezt csak vizsgálattal lehet eldönteni, és kizárni.
Tisztelettel:
Dr Kósa Éva
Kedves dr. Sepa György!
Sajnos visszér műtéten estem át. Mind a két lábamból el távolították a Fő felületes vénás főtörzset. A balt hagyományosan a jobbat lézerrel. A bal lábamon pár hónap után vissza is tért a visszér a láb száramon, a sípcsontomnál pedig nem tudta eltávolítani a visszeret és a próbálkozás nyomai ott maradtak. A bal bokám azóta is nagyon fáj, visszeresedi és állapota romlik. Pedig miden reggel fáslival kelek. Helyre tudnák e még hozni a lábamat, hogy a régi legyen, vagy mit tudnék még tenni. Vagy el kell fogadnom a sorsomat, hogy nem lesz majd lábam? A segítséget előre is köszönöm. Attila
Üdvözlöm Attila!
Csak vizsgált után tudok válaszolni kérdésére. Ugyanis a végtagokon két felületes vénás rendszer létezik. Ultrahanggal kell megvizsgálni milyen állapotban van a hátsó vénás rendszer.
Tisztelt
dr. Sepa György.
Jónapot kívánok! Én a párom nevében szeretnék érdeklődni hogy 6 hónapja szenved mélyvénás trombózisban és kérdezni hogy lehet e műteni.Továbbá:rengeteg kiütéses pattanás jött ki rajta,mennyi test mozgás kell,kerüli a K-vitamint,nagyon kivan készülve és mit lehetne tenni hogy van e valami megoldás ezekre a problémákra.Válaszát előre is köszönöm!Tisztelettel Bártfai zoltán
Kedves Zoltán!
Szerintem van megoldás ezekre a problémákra, szerintem a legjobb az lenne ha a párja eljönne hozzám. Biztosan annyit tudok irni, hogy mélyvénás thrombózisnak nagyon nagyon ritka végtagmentő akut esetein kívül nincs műtéti indikációja.
A többi kérdésére a válasz az adott állapottól függ, de azt tudom mondani hogy egy 6 hónapja történt mélyvénás thrombózis kellő ismeretek birtokában nem szabad hogy jelentős korlátozásokat jelentsen a beteg életvitelében.
Tisztelettel:
Dr Kósa Éva
Tisztelt Doktor Úr!
14 éve szedem a Livialt, hormonpótlásként, anélkül rossz az életminőségem. Minden gyógyszertől averzióm van, de ezt már megszoktam. Kb. 1 éve egy kis elváltozás van a bal lábamon, térd alatt, nem duzzanat, az ér kicsit megvastagodott és nyomásra fáj. Senkinek nem volt a családban semmlyen érproblémája. 66 éves vagyok, lehet ez a kis duzzanat rossz előjel. A Liviallal kapcsolatban pedig 3 nőgyógyászhoz is fordultam. Egyik azt mondta, ne szedjem, másik: szedjek felet naponta, harmadik, ezt életem végéig szedhetem, mint az amerikai nők. Megnyugtató az ilyen egyetértés.
üdvözlettel
Kiss Béláné
Tisztelt Kiss Béláné!
A hormonpótló kezelés elsősorban a mélyvénás trombózisra illetve a visszértágulatok megjelenésére hajlamosít. Amennyiben sem családjában, sem Önnek nem volt korábban mélyvénás trombózisa, és a panaszai indokolják akkor a hormonpótlásnak ebből a szempontból jelenleg nincs ellenjavallata, azzal a feltétellel, hogy ez egy 4-6x -os trombóziskockázat növekedést jelent. A leírt visszértágulat, főleg ha fájdalmas, mindettől függetlenül is igényelhet kezelést. Ebben, ha gondolja angiológusként tudok Önnek segíteni.
Tisztelettel:
Dr. Kósa Éva
Tisztelt Dr. Nő/Úr !

2010.-ben szültem egészséges kislányt, problémamentes terhességem volt. 2012.-ben 2 vetélésem volt. Idén elkezdtük a kivizsgálást és véralvadás zavart találtak, melyre heparin kezelést javasoltak terhesség alatt. Létezik ilyen, hogy ez a véralvadási zavar nem okozott problémát az első terhességem alatt és most meg ez okozza a vetéléseket ?
Üdvözlettel: M. Anna
Kedves M. Anna,
Sajnos kialakulhat az antiphopholipid syndroma és az valóban ezzel jár. Ki kellene vizsgáltatnia magát a trombózis központban!
dr. Blaskó György
Nagyon sok visszerem van szeretném mütét nélkül eltávolítatni a felépülési idő kb hány nap.
Tisztelt Asszonyom!
A kérdéseire minden válasz az Ön vénáitól, visszér tágulataitól függ. Mekkorák, mennyi, hol, milyen.
Kérem, jöjjön el a rendelésemre, vizsgálat után és alapján mindent megbeszélünk.
Üdvözlettel
dr. Sepa György
A jobb lábam görcsöl,a jobb kézujjaim zsibbadnak,és néhány napja a jobb fülemre rosszul hallok.Ez lehet érszükület?
Kedves Katalin!
A fülprobléma miatt mielőbb forduljon fül-orr gégészhez. Jobb oldali tünetei miatt neurológiai konzílium is szóbajön, főleg ha panaszai újkeletűek.
A lábgörcs érszűkületre akkor jellemző ha az izomfájdalom járáskor alakul ki.
Tisztelettel:
Dr Kósa Éva

Hírek

Folyton lázas? Daganat is okozhatja!

Folyton lázas? Daganat is okozhatja!

A láz a szervezet egy hasznos védekezési reakciója, melyet valamilyen fertőzés, sérülés vagy egyéb kóros állapot vált ki. Időnként mindenkinél jelentkezik, ám rendszerint pár nap után csökkenni szokott, majd a gyógyulással megszűnik. Azonban, ha hosszabb ideje fennáll vagy vissza-visszatér, az alapos kivizsgálást indokol, ugyanis akár hematológiai daganat tünete is lehet! A témában dr. Kárpáti Ágnest, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusát kérdeztük.

További részletek
Tavaszi fáradtság vagy vashiány?

Tavaszi fáradtság vagy vashiány?

Tavasszal igen sokan panaszkodnak a szokásosnál nagyobb fáradtságra, aluszékonyságra. A tavaszi fáradtságnak nevezett állapot nem tekinthető betegségnek, így kezelést sem igényel, hiszen csupán átmeneti problémáról van szó. Azonban, ha hosszabb időn keresztül fennáll, illetve, ha olyannyira nagymértékű, hogy már a mindennapokat is befolyásolja, úgy érdemes vashiányra is gyanakodni. A témában dr. Fehér Ágnest, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológiára specializálódott belgyógyászát kérdeztük.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészségközpontok

Tájékoztatjuk tisztelt pácienseinket, hogy a hatályban lévő jogszabályok szerint rendelőinkben továbbra is kötelező a maszk használata mind az ott dolgozók, mind pedig a hozzánk érkező betegek és kísérőik számára. Kérjük szíves megértésüket és az előírás betartását!