Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Trombózisközpont!

51 éves férfi vagyok, magas, vékony testalkatú. Nem dohányzom, nem iszom, próbálok minél többet mozogni, egészségesen élni. Az utóbbi időkig semmilyen jelentősebb egészségügyi problémám nem volt. December hónapban többször is fájdogált a jobb vádlim, de trombózisra utaló jel nem volt ( több orvos szerint sem ... ). Január elején mégis kétoldali tüdőembóliával kerültem kórházba. Mivel említettem a lábfájdalmakat, megultrahangozták, és megállapították, hogy onnan, a mélyvénákból indulhattak a rögök.
A vénásan kapott vérhígító nem hatott ( végeztek vérvizsgálatot, de nem igazolta hogy genetikai oka lenne ), így 1-2 nap után Eliquis -t kaptam, amit azóta is szedek ( 2 x 5 mg ). Az orvosaimmal messzemenően meg voltam/vagyok elégedve, emberileg és szakmailag is kiválóak. Nagyon hálás vagyok nekik hogy megmentettek, kezeltek, és mostmár gyakorlatilag panaszmentes vagyok.
Viszont, kicsit az az érzésem, mint amikor valaki fájó foggal elmegy a fogorvoshoz, az pedig fájdalomcsillapítóval hazaküldi.

A vérhígítóval - remélhetőleg - megfelelően orvosolva van a problémám, viszont a kiváltó okról nem tudni semmit. Örökletes okot nem ismerek, a munkámban és szabadidőmben is gyakran ülök számítógép előtt, de nem extrém sokat. Világéletemben viszonylag szűk farmernadrágot viseltem, munkában, otthon, még kerékpározás közben is, de azt hiszem túlzott optimizmus lenne erre fogni a történteket.

Több helyen olvastam, hogy az alsó végtagi vénák rendellenessége is kiválthatta a vérrögök képződését, de a szervezetben zajló kóros folyamatok is eredményezhetik a vér alvadási zavarait. De attól tartok Önök még számos további okot is fel tudnának sorolni. Ezek felderítése nem tartozna hozzá a kórházi
kezeléshez ?
Tiszteletteljes kérdésem tehát a "hogyan tovább" -ra vonatkozna: Önök milyen vizsgálatokat javasolnak ? Van valamiféle ajánlott procedúra, amivel be lehetne határolni a kiváltó okokat ? Vagy a háziorvosomhoz forduljak, ha mindezeknek a végére szeretnék járni ? ( Sajnos az Önök rendelésére a közeljövőben valószínűleg nem tudok eljutni. )


Válaszukat előre is köszönöm!


R.József

Tisztelt József!

A trombózis, tüdőembólia okának kiderítése bonyolult folyamat, mert trombózisra külső és belső tényezők is hajlamosítanak. Amennyiben örökletes okot nem találtak, gyulladásos folyamatok, tumorok irányában javasolt vizsgálatokat elvégezni. A vizsgálatok száma, iránya függ az egyéb panaszoktól, fizikális vizsgálattól. Alapvizsgálatok között van a nagyrutin labor, hasi UH, férfiaknál urológiai vizsgálat. Ha hozzánk nem is tud eljönni, de mindenképpen javasolom, hogy a területileg illetékes angiológiát keresse fel további gondozás céljából. A góc és tumorkutatást háziorvosa tudja koordinálni. Ennél részletesebb vizsgálatsort vizsgálat és leletek nélkül nem tudok írni, mert azt egy adott pont után a meglevő leletek határozzák már meg és egyénenként változik.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

R. József

Dr. Kósa Éva

belgyógyász
lehet-e pacemarkellel hasznalni a bemer terapiat
Kedves Béla !

Egyértelműen NEM szabad használni .

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György





pufler bela

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
Tisztelt Doktorúr!

MTHFR C677T homozygota esetében (MTHFR A1298C, Leiden és FII G20210A mut normál) elsőre kimondható, hogy esetleges várandóság esetén azonnal vérhígító (Clexane) szedése szükséges.
Milyen további vizsgálatokra lenne még szükség? Köszönettel: M.Anna
Kedves Anna !

A válasz egyértelmű: IGEN. A vizsgálatokkal kapcsolatban várom rendelésemre.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György





M.Anna

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
Tegnap írtam önöknek a Lixiánával kapcsolatban, ma elkísétem anyukám a kardiológiára, mert a 30 mg-os lixiánától is vérzett a fogínye. Ma átállították Eliquistre (2,5 mg) ,a mit nem értünk, mert ugyanazok lehetnek a mellékhatásai mint a Lixiánának! Nagyon félek, hogy elvérzik. Gabriella
Kedves Gabriella !

Ne féljen, ez egészen más molekula és fogyiny-vérzéstől még senki sem vérzett el, Ennek jobban módosítható a dózisa.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György



Gyovai Gabriella

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
Üdvözlöm ! Érdeklődnék nyaki érszükületem van a bal oldalon 20% a jobb oldalon 35% az lenne a kérdésem hogy vissza fordítható e az érszűkület ? Van e olyan gyogyszer vagy gyogynövény ami segíthet? Köszönöm !!!
Kedves János !

Igen van ilyen készítmény. Xeter tbl-t (20 mg) kell szedni évekig esténként szorgalmasan.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György



Vörös jános

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
Tisztelt Professzor Úr!

2013-ban mélyvénás trombózisom volt. Xarelto 20mg-os véralvadásgátlót szedek.Sajnos örökletes a betegségem.Most lábszárfekélyem lett,az erek a lábamon nagyon duzzadtak/gondolom a rossz vérkeringés miatt/A kérdésem az lenne keringés javító gyógyszert kell-e szednem,ha igen meddig? A detralex tablettát ajánlották 2x1 Ön mit javasol?Egyik orvos sem említette,hogy ezt szednem kellene.Most 22 éves vagyok.
Köszönöm válaszát!
Kedves Attila !

Személyes konzultáció nélkül , úgy hogy nem vizsgálja szakorvos az érintett végtagot nehéz érdemleges választ adni. Mindenképp javasolt lenne doppler áramlásmérés a keringés megítélésére. Ajánlom keressen fel vagy érsebészt, vagy angiológus szakorvost a panaszok miatt, hogy megtudják beszélni a teendőket.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Attila

Kelemen Edina

asszisztens
Jó estét kívánok. Érdeklődni szeretnék, hogy önöknek Debrecenben is van rendelőjük?
Előre köszönöm,
Tisztelettel: An
Kedves Angéla !

Központunknak csak Budapesten van rendelője.

Ha lehetősége van felkeresni minket várjuk önt.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Sipos Kollo Angela

Kelemen Edina

asszisztens
Tisztelt Trombózisközpont!

2 hónapja volt egy trombózisom a jobb alsó lábszáramban. Az egyetlen tünet a napok óta tartó vádligörcs (álláskor, menet közben), illetve a lábfejem zsibbadása volt.
Azóta Xarelto-t szedek (2 hétig 2x15 mg-ot, majd 1x20 mg-ot). Másfél hete ismét jelentkezik a vádligörcs, most zsibbadás nélkül. Pihentetésre jobb, de amint felállok és elkezdenék sétálni, jön a görcs. Kompressziós harisnyát hordok, UH-on nézték és kizárták az újabb trombózist. Körzeti orvos javaslatára szedek magnéziumot és calciumot, semmit nem használ.
Nagyon el vagyok keseredve, remélem tudnak segíteni!

Köszönettel,

Szilvia
Kedves Szilvia !

Személyes konzultáció nélkül nehéz válaszolni kérdésére. A trombózis után még bizonyos ideig előfordul az érintett terület érzékenysége , fájdalma. Az is elképzelhető , hogy jobban megterhelte.

Kérem ha panaszai továbbra is fennállnak keresse fel Dr. Kósa Éva angiológus doktornőt valamennyi leletével.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Mészárosné Werly Szilvia

Kelemen Edina

asszisztens
Voltunk a Blaskó dr Úrnál!! Leiden mutáció miatt, kell szednünk, FOLSAVAT B12-B6 vitamint! Mennyi milligramm a napi ajánlott szedése! Üdvözlettel!
Kedves László !

A Leiden mutáció miatt nem kell folsavat és B6 vitamint szedni! Az MTHFR homozygotáknak kell ezeket szedni, napi 10 mg folsav és egy tabl. B6 vitamin formájában. Kérem nézzen utána!

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György



Rózsa László

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
Kedves Doktor Úr/Nő!

Tavaly áprilisban volt egy thrombophlebitisem térdhajlatnál, egész lábszáram halvány piros színű volt. Az UH eredménye: „VSP-ben a beszájadzásig echoszegény, friss thrombus figyelhető meg. Popliteában a beszájadzás helyének megfelelően a mélyvénában rövid szakaszú echoszegény thrombus látható. Egyebütt a mélyvénák lumene szabad. „
3 hétig LMWH-t szúrtam, utána 2 hétig Xarelto-t szedtem.
Kontroll eredménye: „VSP beömléséig a thrombozis változatlan, de a v.poplitea luemen szabad, mélyvénás érintettség nem igazolható.”
Tavaly május közepe óta nem szedek véralvadásgátlót már . Mikor leállítottak róla, kicsit izgultam, hogy elég lesz-e 4 hétig szednem, hisz úgy tudom csak különleges esetekben lehet 4 hét után elhagyni, többek között ha megvan a pontos oka a trombózisnak. Viszont csak tippelni tudok, hogy esetleg a biciklizésnél használt térdvédő lehet a ludas, ami elszorította a térdhajlatnál a keringést. Nem tudom ettől lehetett-e trombózis? Kompressziós harisnyát hordok azóta is.
Az lenne a kérdésem, hogy a harisnyát továbbra is hordjam-e?
Illetve másik kérdésem, hogy szaunázni lehet-e már?

Köszönöm a válaszát előre is!

H.Gábor
Kedves Gábor !

Teljesen elfogadhatatlan, hogy ilyen rövid idő múlva elhagyja az alvadásgátlót!!!!. A Xareltot még legalább minimum fél évig folytatni javasolt és utána is csak rizikófelmérés után lehet másképp dönteni.A harisnyát fentlétkor hordja,. 90 fokos szaunába nem menjen, de infraszaunába mehet.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

H. Gábor

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász

SPECIALIZÁLT KÖZPONTOK