Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Kirschner Hajnalka
Tisztelt Doktornő / Doktor Úr!



7 évvel ezelőtt (35 évesen) kaptam egy mélyvénás trombózist, majd ebből tüdőembóliát. Két évig Sincumar vérhigítót szedtem , melynek szedését 5 éve (saját felelősségre) elhagytam. Degeneratív ízületi gyulladások-miatt ( mandibula nekrózis - Arthropiás psoriasis, stb) immunológiai szakrendelésen ellátott vagyok. A legutóbbi vérvizsgálati eredményben az alábbi eltérések indokolják a sincumar visszaállítását, esetleges újabb hematológiai kivizsgálást? Trombózis veszély ismét fenn állhat ezen eredmények alapján?

Eltérések :

Hemoglobin +

APTI+

Süllyedés - (2)

Tranzferrin szaturáció +



Segítségét előre is köszönöm!



K. Hajnalka



Kedves Hajnalka !

Kérem keresse fel Dr. Blaskó György Professzor Úrat rendelőnkben. Leleteit hozza el. Az esetlegesen felmerülő laborvizsgálatok kivitelezésére is van központunkban lehetőség.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Berki Istvánné
Tisztelt Doktor úr(nő)!Az lenne a kérdésem, hogy sztenteket ültettek be a szívembe, meddig és milyen véralvadásgátlót kell szednem. Trombexet és Aspirin protectet szedtem, de már csak a másodikat szedem. Valóban életem végéig kell szednem??Mikor és mennyire rendszeres ellenőrzésre lenne szükségem?? És a második kérdésem a következő lenne: sztrókot, csak magas vérnyomás esetén lehet kapni vagy vérnyomástól függetlenül is létre jöhet. Kb. fél éve olyan rettenetes szédülés és egyensúly érzés hiánya volt nálam, hogy csak ide-oda lépegettem Mivel nem múlt el, harmad nap mentem le az orvoshoz, aki beküldött a kórházba, és CT-t csináltak de semmit nem találtak. Viszont azóta nagyon sokat indokolatlanul szédülök borzasztóan erős folyamatos fütyülés és zúgás van a jobb fülemben és a nagyon görcsölnek az erek a fejemben sokszor szinte ujjnyi vastagok A szemem és a fejem olyan mintha valami belülről kiakarná nyomni a jobb féltekét. A vérnyomásom minden átmenet nélkül felmegy 200/99 és onnan nehezen lehet lehúzni, utána meg egy két nap elteltével, csak 107/59. 102/60, 110/ 69 értékeket mutat. Folyamatosan vérnyomáscsökkentőket szedek Mostanában minden indoklás nélkül vérzik az orrom, és az is csak a jobb oldalon,alacsony vérnyomás esetén. Elnézést kérek, ha kicsit hosszúra nyúlt a mondani való, de így most össze tudtam szedni a gondolataimat, mert egyébként sajnos egyik pillanatról a másikra elfelejtek dolgokat vagy nem tusom összefüggően értelmesen elmondani, ami azelőtt nem volt rám jellemző.Tisztelettel:
Kedves Berki Istvánné !

Panaszai összetettek ahhoz , hogy itt e-mailben minden részletet megtudjon írni szakorvosunk.

Kérem ha lehetősége van keresse fel a Kardióközpontot. Valamennyi leletét áttekintve kardiológusaink segítenek önnek. Bejelentkezni a 0670/ 610 38 47 -es telefonon tud.

Várjuk rendeléseinkre.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Bors Attila
Tavaly decemberi pitvarfibrillatio óta Eliquis 2x5mg véralvadásgátlót szedek.

A közeljövőben szürkehályog műtétem lesz.

A szemészeten tájékoztattak, hogy a műtét elött egyedi

elbirálás szükséges annál. aki véralvadásgátlót szed.

Mit jelenthet az egyedi elbírálás?



Köszönettel: Bors Attila
Kedves Attila !

Az önt kezelő kardiológus vagy belgyógyász ismeri anamnézisét, betegségeit, ezért ő tud tanácsot adni a műtét előtti teendőkben. A szedett vérhigító és a beavatkozás módja együtt döntőek .

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Botka János György
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő !

Csontritkulási- és gerincproblémáim miatt kalciumot szedek D3 és K2 vitaminnal. A legutóbb megvásárolt K2 vitamin dobozán van egy figyelmeztetés, hogy "a termék fogyasztása kumarin típusú véralvadásgátlót szedő egyéneknek nem javasolt."

Nem tudom melyek a kumarin típusú véralvadásgátlók és az interneten sem találtam erre vonatkozó leírást. Én Aspirin Protectet szedek állandó jelleggel. Kérdésem, hogy erre vonatkozik-e a tiltás ?

Köszönettel

Botka János György
Kedves János !

A leggyakrabban használt kumarin-típusú antikoaguláns készítmény (Pl. Syncumar, Warfarin, Marfarin). Ezek hatását befolyásolja a K-vitamint.

Az aspirin protect nem egész ebbe a csoportba tartozik.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Gara Nikolett
Tisztelt intézet,



Segítséget szeretnék kérni, mert th1 eltolodásom van. Immunologusnál is jártam. Elvileg ciqorin szedésben maradtunk. Azonban hallottam, hogy létezik az apa vérlemezeiből infuzió készítese. Ilyennel foglalokoznak? Mennyibe kerülne magán uton? Sajnos évek óta probálkozunk és két lombik nem sikerült már.



Köszönettel

Gara Nikolett
Kedves Nikolett !

Sajnos központunkban az említett infúziós kezelésre nincs lehetőség.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Makai Dávid
24 éves vagyok 1 hete szenvedek, mert fáj a tarkóm és reggelente úgy ébredek, hogy ömlik a vér az orromból. El mentem a házi orvoshoz aki meg mérte a vényomásomat (150/110 volt a pulzusom 72) és utána annyit mondott, hogy nyugodtan menjek haza mert csak ideges vagyok. Mit tegyek?
Kedves Dávid !

Amennyiben többször mér az említett 150/110 körüli ,illetve emelkedett vérnyomást mindenképp indokolt a kivizsgálás. Vezessen vérnyomás naplót, jegyezze fel a mért értékeket és azt is van-e panasz, Belgyógyászati vizsgálatok mellett Fül-orr-gégészeti szakvizsgálat is javasolt .

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Szalai-Mészáros Gyöngyi
Tisztelt Doktor úr! 1964-ben születtem, 1981-ben volt először trombózisom.2000-ben a Haemphiliai Központban megállapították az egyéb véralvadási faktorok örökletes hiányát (Protein S hiány). 2014-ben élethosszig tartó véralvadást gátló szer szedését javasolták. Xarelto 20 mg szedését megkezdtem. Sajnos olyan mellékhatások (az orrvérzés, ínyvérzés, bevérzések mellett állandósuló szédülés, egyensúly zavar, majd többszöri ájulás), hogy abba kellett hagynom. (megjegyzem saját magamtól jöttem rá) Igazából nem tudok kihez fordulni, mert a mellékhatásokkal kapcsolatban nem tud senki biztatót mondani vagy esetleg ha felezném a gyógyszert, akkor is megnyugtatóan történne a vér hígítása. Nagyon félek bármilyen vérhígítótól, A Sincumar szedése mellett gyomorfekély alakult ki (a szokásos bevérzések mellett).

Tisztelt Doktor úr! Ha lehet így válaszolni arra a kérdésre, hogy a Xarelto gyógyszert lehet csökkentve szedni vagy nem, vagy felejtsem el és saját magam döntsem el, hogy milyen kockázatot vállalok a nem szedése miatt?

Előre is nagyon szépen köszönöm válaszát!

Tisztelettel: Szalai-Mészáros Gyöngyi
Kedves Szalai - Mészáros Gyöngyi !

Több korszerű véralvadásgátló létezik már. Kérem összes leletével keressen fel,, hogy megbeszéljük melyik lenne a legmegfelelőbb gyógyszeres kezelés az ön esetében.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Sáska Lászlónè
Nekem alapból is alacsony a vèrnyomásom, egyszer valami okból felment hirtelen 200- ra, azóta vèrnyomáscsökkentőt szedek, csak nem èrtem az egèszet, akkor is vegyem be ha alacsony?Legyen kedves elmagyarázni nekem a helyes teendőt! Jelenlegi vèrnyomáscdökkentőm,, a tanydon ès a tenaxum,igaz ezeket mèg nem mertem elkezdeni szedni! Tapasztalat róluk? Köszönöm, várom a választ! Tisztelettel
Kedves Sáska Lászlóné !

Az említett gyógyszereket háziorvos vagy kardiológus javasolta gondolom, és valószínűleg nem egyetlen magas vérnyomás érték alapján. A rendszeresen szedett gyógyszert soha nem szabad magunktól elhagyni. Ha tartósan, több alkalom után alacsonyabb értéket mér kezelőorvosa véleményét kell kikérnie, mert szükség lehet az adag módosítására. Amennyiben csak időnként mér alacsony vérnyomást próbálja meg először csak a felét bevenni, és kis idő múlva a többit, illetve próbálja meg később bevenni a teljes adagot.

Mindenképp az önt már jól ismerő szakorvos tud a gyógyszerekkel kapcsolatban részletes tanácsot adni.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Valter Anna Noémi
Jó napot doktornő!

19 éves felnőtt nő vagyok .A véradásból többször kizártak az alacsony hemoglobin szint miatt.Szedtem vas tablettát de nem szívodott fel.Hol lehetne ezt kivizsgáltatni ,vérszegény vagyok-e?
Kedves Anna !

Haematológus szakorvos segíthet önnek a kivizsgálásban. Központunkból Dr. Szélessy Zsuzsanna doktornőt ajánlom.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Faur Gábor
Üdvözlöm

Az lenne a kérdésem, hogy a bátyámnak aki 36 éves MÉLYVÉNÁS TROMBÓZISA van. Kb 7 hónapja diagnosztizálták, és a kérdésem az lenne, hogy ebböl felépülhet e teljesen??? Sok cikket elolvastam a neten de konkrét választ nem találtam,hogy IGEN vagy NEM!!!

Köszönöm elöre is a válaszát!
Kedves Gábor !

Természetesen van lehetőség teljes gyógyulásra. Mint minden más , így a trombózis is különböző lefolyású és kimenetelű lehet. A gyógyulási idő több tényezőtől függ, pl: hol volt a trombózis, melyik ér , véna volt érintett.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA