Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Cím!

Terhelésre( futás, meredek emelkedő) a jobb achillesem görcsöl, mostanában előfordul, hogy a jobb lábfejem zsibbad terhelésre, néha reggelente a jobb kezem is.
Szeretném kivizsgáltatni, hogy az ereim okozhatják-e ezt a problémát. Sokáig nem volt keresztszalagom, úgy sportoltam. 3 éve műtöttek , kaptam keresztszalagot, de a gond nem szűnt meg. Köszönöm
Kedves Noémi !

Angiológus szakorvost ajánlok felkeresni , központunkból Dr. Kósa Éva doktornőt. Amennyiben kizárható , hogy érprobléma okozza a tüneteket, reumatológia, ortopédia írányában van lehetőség vizsgálatokat indikálni. Dr. Arnold Dénes a fájdalomközpont sebész szakorvosa, fájdalom specialistája tud önnek segíteni.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Császár Noémi

Kelemen Edina

asszisztens
Üdvözlöm!
Vannak visszereim mindkét lábamban combtőtől. 10 éve alakultak ki és eddig semmi tünet nem volt. Most pár hete érzem, hogy mintha izomláz lenne végig a lábaimba. Hol elmúlik, hol előjön és orákig kínoz. Nagyon kell aggódjak ez miatt és mivel tudom enyhíteni a fájdalmat?
Kedves Annamária !

Mivel hosszú évek óta vannak visszerei mindenképp javaslom keressen fel egy érsebészt. Ultrahanggal lehet vizsgálni az erek állapotát. Lioton gél helyileg való alkalmazása, esetleg kompressziós harisnya viselése enyhítheti panaszait szakorvos felkereséséig.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Magyari Annamária

Kelemen Edina

asszisztens
Kedves Doktor úr

42 éves férfi vagyok, ülő munkát végzek, de óránként, félóránkét rendszeresen felállok, mozgok...2 éve nyáron volt egy bokatörésem a jobb lábamon(véralvadás gátlót kaptam) kb fél éve, éve rendszeresen ugy tudok felkelni az ágyból, hogy alig tudok menni(elmacskásodtam), a két vádlim fáj, mint akinek izomláza van..ez kb pár lépés után el is múlik...de a két vádlimban folyamatosan azt érzem, mint akinek izomláza van...folyadékot sokat iszom, nem dohányzom, kb 1 éve kicsit magas volt a vérnyomásom, enyhe vérnyomás csökkentőt szedek..amugy egéségesnek érzem magam...ön szerint lehetséges, hogy trombozis alakul ki az alsó végtagjaimban, ha nem mire gondolhatok, illetve milyen vizsgálatokat javasolna? válaszát előre is köszönöm Polgár Attila
Kedves Attila !

Az hosszas ülő munka valóban rizikó tényező lehet , és ahogy meg is írta a szükséges lépéseket meg is teszi, az időnként végzett sétára , mozgásra, folyadékfogyasztásra gondolok. A panaszok nem feltétlen trombózis jelei, az üléskor a gerinc is terhelődik, ez is állhat a tünetek hátterében.

Ha panaszai továbbra is fennállnak ajánlott felkeresni egy angiológus szakorvost. , aki megfelelő vizsgálatokat tud javasolni fizikális vizsgálat után. A fáradtláb érzést addig izomlazító géllel megpróbálhatja orvosolni.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Polgár Attila

Kelemen Edina

asszisztens
Jó napot kívánok!
A nevem György Ottó, 24 éves vagyok. A tegnapi nap folyamán Homozigóta Leiden mutációt állapítottak meg nálam a genetikai vizsgálat során. Eddig két mélyvénás trombózisom volt, az egyik 2016 augusztusában, amit kezeltek, de a kezelés végezte után és a gyógyszeres kezelés végeztével idén májusban újra mélyvénás trombózissal diagnosztizáltak. Május óta Syncumar 2 mg, kezelés alatt állok, napi 2 szem tablettával sikerült ideális értékek között tartani a véralvadási szintemet.
A kérdésem az lenne, hogy mi legyen a következő lépés a Homozigóta Leiden mutáció diagnosztizálása után? Mik a következő teendők?
Előre is köszönöm válaszukat!
Tisztelettel, György Ottó
Kedves György Ottó !

Valóban további vizsgálatokra (laborvizsgálat) van szükség. . Genetikai és egyéb véralvadási vizsgálatok eredménye után tud biztos véleményt mondani szakorvos azzal kapcsolatban , hogy mire kell odafigyelni.

Kérem amennyiben lehetősége van valamennyi leletével keresse fel központunkban Dr. Blaskó György Professzor Úrat.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
György Ottó

Kelemen Edina

asszisztens
2016 májusban volt alsó lábszárban mélyvénás trombózisom tüdőembóliával. Verhigitót szedek, napi 2*5mg eliquist. Hordok védő harisnyát. Szeretnék Németországba repülni, másfél óra az út. Lehetséges ez, mire ügyeljek?

Köszönöm
Szalai Zsuzsanna
Kedves Zsuzsanna !

Arra figyeljen , hogy sok folyadékot fogyasszon a gépen. Nincs egyéb teendője . Persze a szék alatt "titokban " tornáztathatja a lábát is !

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Szalai Zsuzsanna

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
2012-ben volt májvéna trombózisom azóta szinkumárt szedek de több vizsgálat ki mutatta hogy életem végéig szednem kell. Sajnos nem tudok minden hónapban INR ellenőrzésre járni ami fontos lenne. Ezért szeretném megkérdezni hogy lehetséges e hogy a NOAC szedését kérjem a háziorvostól.
Kedves Éva !

Véralvadásgátló váltással kapcsolatban ajánlanám szakorvossal megbeszélni milyen lehetőségek vannak. Központunkból Dr. Blaskó György Professzor Úr tud segíteni. A leletei áttekintése után lehet arról véleményt mondani, hogy az ön esetében ajánlott -e a gyógyszerváltás.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Pajger Éva

Kelemen Edina

asszisztens
Üdvözlöm!
Két hete bokarándulásom lett. 1 hétig fekvőgipszet kaptam illetve vérhigító injekciót 10 darabot. 1 hétig rugalmas pólyát viseltem illetve Asactal 100mg tablettát szedek a trombózis veszély elkerülése miatt. Az orvosom azt mondta, hogy fél évig szednem kell a tablettát. Kérdésem az, hogy muszáj fél évig szedni a vérhigítót? Ülő munkát végzek és nagyon visszeres a lábam.
Nagyon köszönöm a válaszát!
Kedves Tünde !

Kérem keresse fel a Trombózis Központot, mert az aspirin nem vérhigitó! sürgősen!

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Ferenczy Tünde

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
Üdvözlöm!Nekem csak egy kèrdèsem lenne ,INR szintem 0.97 hogy ez mit jelent?trombózis veszèly?Hàzi orvosom azt mondta rendben van!34 éves vagyok!vérnyomàscsökkentőt szedek csak !üdv
Kedves Hajnalka !

Semmit rosszat nem jelent Az ön mája kiváló.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Marosvári Hajnalka

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
Tisztelt Doktor Úr!
Leiden heterozgóta vagyok, alacsony protein S szintel. 2013-ban volt egy trombózisból induló masszív tüdőembóliám.40éves vagyok. Warfarinnal diéta mellett sem állt be az INR értékem. Xareltot szedtem (20mg) 3 éveig, de a melléhatás miatt váltani kényszerültünk. A Pradaxát egyáltalán nem tolerálta a szervezetem. Most Lixianat (60mg)szedek. Még csak 1 hete kezdtem, és semmi mellékhatást nem észlelek, aminek nagyon örülök. A kérdésem, és ami aggodalomra ad okot számomra az a mennyisége a gyógyszernek. A súlyom 58,5-59,5 kg között mozog jelenleg. Az orvosom hallani nem akar a 30mg-ra való csökkentésről, mondván a vesefunkcióm mindig tökéletes.Mindenhol azt olvasom, hogy 60kg alatti testsúlynál felezni kell az adagot. A kérdésem az, hogy ebben a helyzetben hosszú távon a 60mg-os Lixiana nem okozhat problémát nálam? Felesleges az aggodalmam ezzel kapcsolatban? Vérvizsgálat útján lehet a Lixiana adagját egyénre szabottan beállítani? Köszönöm válaszát! Tisztelettel: Ildikó
Kedves Ildikó !

Semmi szövődmény nem várható attól, hogy fél kilóval könnyebb. Ez egy kiváló Gyógyszer. Arra azonban nagyon kiváncsi lennék, ha részletezné valamikor, hogy milyen tolerálhatatlan mellékhatások voltak Xareltora és Pradaxásra.

Köszönettel : Dr. Blaskó György

Karczag Ildikó

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász
Tisztelt Hölgyem/Uram!
3 héttel ezelőtt hétfőn született meg a kisfiam császármetszéssel. Még azon a héten csütörtök hajnalban arra ébredtem, mintha ülnének a mellkasomon. Jeleztem az orvosnak a panaszaim, aki megnyugtatott, hogy ez biztos nem tüdőembólia, mert az osztályon senkinek nem volt még, erre nagyon odafigyelnek. Természetesen azért vettek vért és EKG vizsgálatot is végeztek. A vért másnap is levették. A D-dimer értékem magas volt (3,57), de de a zárójelentés szerint ezt más is okozhatta. Megvizsgált egy belgyógyász. Meghallgatta a szivem és a tüdöm a zárójentésbe az írta, hogy "sejtes légzés, ritmusos, halk szívhangok, oedema nincs." Megvizsgálta a lábaim, amit szépnek ítélt mehg, csak néhány halvéány lila eret látott rajta. CT vizsgálatra a műtét miatt nem kerülhetett sor. MMegelőzésképpen Clexanet írtak fel. Napi 1x0,6 ml.
A családomban nem volt senkinek sem mélyvénás trombózisa, sem tüdőembóliája. Tudomásom szerint a császármetszésen kívül más rizikófaktorba nek tartozom bele.
Szeretném megtudni, hogy a Clexane így, hogy nem igazolt a tüdőembólia nem okoz-e gondot, nem idézheti-e elő? Szükséges lenne kivizsgáltatni magam? Utólag kimutatható, ha mégis volt tüdőembólia vagy valóban csak a stressz és a kimerültség okozta?

Válaszát előre is köszönöm!
Jeney Judit
Kedves Judit !

Szeretném, ha kapná a Clexane-t ebben a dózisban, addig, a tüdő-Ct-t meg nem csinálják.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György



Jeney Judit

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász

Prima Medica Egészségközpontok