Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Üdvözletem

A bal vádlimban pár napja fura szorító, nyomó érzés van. Mivel sportolgatok, azt hittem valami huzodás, de nem igazán múlik és inkább nyomó érzés. Nyomásra érzékeny, de nincs elszineződve, dagadva. Egyébként ülő minkát végzek, és gyakran repülők + nem iszok eleget.

Érdeklődnék hogy ilyen esetben mit foglalna magában egy 1. vizsgálat, és mikor lehetne megcsinálni?

Üdvölettel

Keskeny Edina
Kedves Edina !

Mivel panaszai elhúzódnak mindenképp keressen fel szakorvost, érsebészt vagy angiológust tudunk javasolni.

Amit tartalmaz a vizit: anamnézis felvétel, kórtörténet átbeszélése, eddigi leletek értékelése, fizikális vizsgálat, receptírás.

Érsebészünk végez alsó végtag duplex ultrahangot is szükség esetén aminek külön díja van.
Boda Erika
Boda Erika asszisztens
Tisztelt Doktornő !

Tisztelt Doktor Úr!

Majd másfél éve diagnosztizáltak nálam alsó végtagi trombózist.

Jelenlegi UH leletem szerint: a mélyebben futó VTP lumenében, vmint. a gastrocnemus véna lumenében szervült thrombus (v.s.régi), mely mellett áramlás nics.A mélyvénák lumene szabad,thrombus, szervült thrombus nincs. VP-ban és v. peroneában billentyűelégtelenség igazolható, mélyvénák áramlása normális, légzéssel szinkron. VSM és VSP ép. bennük insuff. nem igazolható.

Medialis talpéltől kb. 20cm-re kóros perforans áramlás detektálható.

Vél.: Szervült trombus, és billentyűelégtelenség

Pradaxa 150 mg-ot szedek napi 2x

Kérdésem lenne, hogy indokolt-e még e nagy mennyiségű gyógyszer szedése,ha igen, a thrombus felszívódását elősegítendő vagy megelőzés céljából nem hagyhatom abba a gyógyszeres kezelést.

Megtisztelő válaszát várom: Tisztelettel
Kedves Tamás !

Szerintem nem szed nagy mennyiségű gyógyszert, hanem csak annyit ami az előírás. A Pradaxa szedését még folytatni javaslom addig, amíg vagy rekanalizálódnak az illető vénák, vagy kialakul az un kollaterális áramlás, ami biztosítja a megfelelő vénás visszafolyást. Ha idő előtt abbahagyja, akkor 5-8 év múlva szembesülhet a krónikus vénás keringési elégtelenséggel amin már alig lehet segíteni.

Türelem!

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Üdvözlöm! Szíveskedjen tanácsot adni, hogy Astrix gyógyszer mellett szedhetek-e K2 vitamint.

Köszönöm válaszát
Kedves Gulyás Józsefné !

Igen szedheti a K-vitamint. Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
T Dr úr! A d dimmer ertekem 1452 .A tüdőgyogyaszom tud rongennel elterest mutatot elküldött ct-re de a ct nem igazolt emboliát.De akkor mitol emelkedet a d-dimmer ? De mar hetekota nem jó a közerzetem! Es ez 1452 mennyire magas erték ? Mi a teendőm ezekutan ? Köszönettel ! Judit
Kedves Judit !

Ez egy kicsit magasabb érték a normálisnál. A DDimer nemcsak thrombosisban és tüdőemboliában magas, de gyulladásos folyamatoknál is.

Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Tisztet Prima Medica Trobózisközpont!



28. hetet betöltött kismama vagyok, 1995-ben (7 évesen) szeronegatív JRA-t diagnosztizáltak nálam. 2005-ben az immunlaborom szerint az ANA, anti-DNS, anti-CCP, Rf, aCl, aB2-GPI, ENA, ANCA negatív. 2014-ben bal Tawara-szárblokkot állapítottak meg. 2016-os immunlabor szerint ANA, ENA, Sm, SSA, SSB, Scl-70, Jo-1, anti-CCP, RF IgA/IgM/IgG, ANCA, B2-GPI, TPO negatív. HBLA-B27 pozitív vagyok. Idén februárban spondyl-arthritis ankylopoetica-t diagnosztizáltak. Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e lupus antikoagulans betegségem. Vetélésem nem volt. Érdemes-e az ezt a betegséget kimutató vérvizsgálatot elvégeznem? Válaszát előre is köszönöm.



Tisztelettel: VB Anna
Kedves Anna!

Igen, sajnos más autoimmun betegsége is lehet.Fontos volna LA, és az antifoszfolipid szindróma kizárása.

Nőgyógyászával beszélje meg a trombózis profylaxis megkezdését, amit a szülés után még 6 hétig folytatni kell.

Üdvözlettel: vDr. Szélessy Zsuzsanna



dr. Szélessy Zsuzsanna
dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, belgyógyász
Miért nem javasolt a chia mag azoknak akik vérhígítót szednek ?
Kedves Veres Sándorné!

A chia magban lévő hatóanyag a vérlemezkék működését gátolja, ezért az aki véralvadásgátlót szed, azt fokozottan vérzékennyé teszi.

Üdvözlettel : Dr.Szélessy Zsuzsanna



dr. Szélessy Zsuzsanna
dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, belgyógyász
Kérdésem az lenne, hogy anyukám magas vérnyomásra gyógyszert szed, szed még keringésjavítót (cavintont) stb.. kiderült pitvarremegése van, így beállították Eliqiuis-ra is. 2X2,5 mg az lenne a kérdésem, hogy most v. egy laborja, ahol 448 lett a trombocitája (400-at ír határnak) és a MPV remeélem jól írom: 10,4 a házi orvos semmit sem mondott rá. 2 hete is volt labor egy heveny vírus miatt, akkor 220 v. a trombocita. Nagyon félünk, mivel olvastam, hogy így, ha magas nő a trombózis, sztrók stb. hajlam. Mit tegyünk? 2 hete még a lixiánát szedte, de attól vérzett az ínye, azért kapott új gyógyszert. Akkor ez most nem hat? mitől lett ilyen magas? köszönöm
Kedves Gabriella!

A gyulladás, fertőzés meg tudja emelni a thrombocyta számot és vérzés is.

Figyelni kellene, hogy nem fekete-e a széklete, esetleg hüvelyi vérzés nem jelentkezett-e.

Természetesen a vérképet ellenőrizni kell.

Üdvözlettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna
dr. Szélessy Zsuzsanna
dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, belgyógyász
Tiszteletem kb 10éve kezdődött a betegség.. Jártam immunologiára stb stb, de azt mondták nincs raynaud syndromám.a kérdésem azlenne hogy akkor miért fehérednek el a lábujjaim( max 3 egyszerre) és zsibbadnak le fél óra séta után a hidegben? olyankor elzsibbad nem tudom mozgatni kifehéredik kicsit lilul.mindíg :( akár nyáron is ha papucsban vagyok s esik a hidegebb eső.Képet sajnos nem enged mellékelni.nem tudom kihez vagy hova forduljak.a vérvétel során nem kimutatható a betegség de..
Kedves Renáta !

Panaszaival angiológus szakorvosunkat keresse fel. Az említett panaszok kivizsgálásában Dr. Kósa Éva doktornő tud önnek segíteni .

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Üdv,a visszerem a làbamon nagyon fàj ha megyek csak sàntitva tudok menni,de haa fekszek nem annyira fàj.el kell menjek vele orvoshoz vagy elmúlik tegnap óta fàj.
Kedves Orsi !

Ha visszeres a lába mindenképp javaslom , hogy beszéljen szakorvossal . Fizikális vizsgálat után tanácsot tud adni , a mindennapokra nézve. Valószínű kompressziós harisnya viselése enyhítheti a panaszait. Nem írt arról esetleg álló, vagy hosszas ülő munkát végez-e ? Próbáljon Lioton gélt használni pár napig .

Bejelentkezni központunkba a 0670/431 77 29- es telefonon tud.

Üdvözlettel . Kelemen Edina

Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Szép napot.agyi vénás trombózis után vagyok,47 esztendősen.több mint 20 éve kezelnek magas vérnyomással.érdeklődnék mi a módja,hogy többet megtudhassak az új vérhigító gyógyszerről.?köszönettel;laczó zsuzsanna.
Kedves Zsuzsanna !

Az új típusú véralvadásgátlókról Dr. Blaskó György professzor Úr által a honlapunkra írt cikkekből tud tájékozódni , illetve személyes konzultáción tud bővebben informálódni a központunkon keresztül.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens

Hírek

A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

Az alacsony dózisú aspirin széles körben alkalmazott készítmény, mely csökkenti a vérrögképződés esélyét. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája azonban arra figyelmeztet, hogy nem minden típusú trombózisban hatásos. Hogy miért?

További részletek
Vena portae trombózis-vérrögök a májban

Vena portae trombózis-vérrögök a májban

A trombózis szó hallatán a legtöbben az alsó végtagok mélyvénás trombózisára gondolnak, ám vérrögök bárhol a testben megjelenhetnek. Ritka, ám igen veszélyes az, amikor a trombózis a májban, az  ún.vena portae-ban keletkezik. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája ezt az állapotot ismerteti.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA