A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt Doctor ur/no!

Megprobalom tomoren leirni edesapam egeszsegugyi allapotban ami miatt kerdessel fordulok onhoz.

Cukorbetegseg,erszukuletes,nyelesi problemas,stroke es szivbillentyuzavar amik a leginkabb kiemelendoek a sok betegsege kozul.Jelenleg a Jahn Ferenc korhazban fekszik a neurología?!A miertjet igazan mi sem ertjuk.A gyogyszereit Edesanyam viszi be neki,az erszukuletes labaval nem csinalnak semmit.Nagyon tehetetlennek es kiszolgaltatottnak erezzuk magunkat.Szeretnek tudni,hogy letezik-e ma Magyarorszagon korhazban,Ahol tenylegesen tenni tudnanak erte.

Koszonettel, Kelemen Adrienn


Kedves Kelemen Adrienn!

Sajnos nem nagyon létezik: vannak persze specializált helyek, de a leírtak szerint az Ön édesapja, többszörösen a szervezet gyakorlatilag minden erére kiterjedően érbeteg, aminek az alapja az elhanyagolt cukorbetegség. Az, hogy a saját gyógyszereit be kell vinniük már politikai síkra terelné levelezésünket, amit nem szeretnék. Minden erét sajnos ma már kicserélni nem lehet. Az érsebész megitélheti, hogy a nagyereit tudja-e pótolni, a neurologus az agyi ereket nem tudja pótolni pláne ha már nyelési problémái is vannak, nem akad senki, aki merné műtőasztalra tenni.

Látatlanban csak ennyit tudok mondani, ha kijön a kórházból akkor persze szivesen megnézem és konzultálunk.

Tisztelettel Dr. Blaskó György
iIdén május elejé jelenkezett nálam mélvénás trombozis.73 éves vagyok és jól érzem magam.Rendszeresem mozgom napkőzben kerti munka,kerékpározás stb.

Kérdésem,melegvizes terrmál fűrdőbe mehetek-e,továbbá a K betűvelkezdő zőldségféléket,paradicsmot.epret,meddig nem fogyaszthatok.



Köszönettel ! István
Kedves István !

Nem írta, hogy Syncumart, vagy Marfarint szed-e? Ha az INR 2-3 közt van bármit csinálhat normális mértékben. Kérem keressen fel, mert ez a K betüs zöldségtilalom egy nagy zöldség.... Jelentkezzen be a trombozis központba

Üdv: Blaskó
Tisztelt Doktor úr/nő!

Kb egy hete a jobb vádlimban és a combom hátsó részén olyan érzésem van.mintha be akarna görcsölni....Ehhez jön még,hogy a fenékizmomban mintha izomláz lenne...ezt nem tudom mivel magyarázni,mert semmi olyat nem csináltam,ami indokolná.A forgóm szokott fájni,de az mindkét oldalon.A jobb lábam nem dagadt,nem meleg,olyan méretre és tapintásra,mint a másik.Orvosnál voltam 5 napja,fájdalomcsillapítót kaptam...sajnos nem enyhültek a tünetek,inkább rosszabb lett....Feszül a lábam,mármost egészen combtőig..Ön szerint mi lehet a gond?
Kedves Judit!

Mivel fájdalomcsillapítóra panaszai nem enyhültek, annak ellenére hogy lábdagadást nem észlel, mélyvénás trombózis vizsgálata indokolt. Vénás duplex scan vizsgálatot kellene csináltatnia. Amennyiben ez negatív, és a panasza nem szűnik akkor angiológust, rheumatológust javasolt felkeresnie, mert panaszának többféle oka is lehet.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva
Tisztelt Doktor úr !

Érdeklődöm hogy egy sípcsont sérülés miatt lehet-e trombózist kapni ? Pár napja el estem és nagyon meg ütöttem a sípcsontomat ,amin kis sérülés is keletkezett .Az egész be dagadt alig birok rá állni mert feszül az egész . Jegelem most már nem annyira vészes . Orvosnál nem voltam . Ezért érdeklődöm öntől .

Válaszát előre is meg köszönve .

Tisztelettel : Katalin
Kedves Katalin!

Lehet, pláne akkor, ha rosszul látták el és elszorították a végtagot. Kérem, kérjen alacsony molekulatömegű heparin megelőzést megfelelő dózisban!

Tisztelettel

Blaskó
10 éve szedek Syncumart,renszeres en ellenörzöm az INR-t,legutobb 2,4 volt.Oktober 5-én colonoskopiara jegyetek elő.A vizsgálatot végző professzor ,tekintettel arra, hogy háziorvos vagyok,rám bízta a Bridges terápiát.Hogyan csináljam?Ma 1,5 tbl, holnap 1 tbl a Syncumar dózisom.Köszönöm!
Kedves Kolléga,

Ha biológiai műbillentyűje van, az ajánlott INR tartomás akkor is 3 körül van!. A coloscopia előtt 4 nappal hagyja el a Syncumart (nem feltétlenül szokták elhagyatni, csak ha a perforáció veszélye jelentős) és ugyanakkor a testsúlyhoz illesztett terápiás dózis kell két adagban kapni!!!! a Clexanból a beavatkozás utáni napig. Ezután bridging technikával ölelkezően vissza kell térni a Syncumarra.

Üdvözli. Prof Blaskó.
Tisztelt Doktor Úr! Mellkasi rosszullét miatt kórházba kerültem. Előző nap alkoholt fogyasztottam és cigarettáztam(amit előtte már egy éve nem, és azóta sem). A labor vizsgálaton 693 volt a d-Dimer eredményem, ami miatt embóliára gyanakodtak, ezt a rtg és a CT kizárta. Sajnos trombofíliám van és emiatt újra kellett kezdenem a vérhígító kezelést. A kérdésem, lehet-e a magas D-dimer szint a hétvégi "bulizás" eredménye, vagy aggodalomra adhat okot? Válaszát előre is köszönöm! Tünde
Kedves Tünde !

A megírt D-Dimer szint csak nagyon kicsit emelkedett,mert 500-ig elfogadható. Sokat mozogjon és kérem hogy egy alkalmas időpontben keresse fel a Trombózis Központot!

Üdv. Blaskó
Tisztelt Doktor Ur! Szeretném megkérdeni, hogy kettő tüdöembólia után mik az esélyeim. Tudok-e még dolgozni /fizikai munka/ Tavaly egy nagy nógyógyászati mutéten estem át. Jelenleg sarelto vérhigitó tablettát szedek 20mg-os. Válaszát előre is köszönöm szépen. Tisztelettel Melinda
Kedves Melinda!

A Xarelto nagyon jó kezelés, de mindenképpen ki kell vizsgálni a legutóbbi "esemény" után 3 hónappal, milyen thrombosis hajlamai vannak. Nem tudom, hány éves, de ha mindenben követi az orvosa tanácsait biztos dolgozhat még. A túlélt tüdőemboliák lassan de jól gyógyulnak.

Tisztelettel Dr. Blaskó GYörgy
Lacipil 4mg szedése mellett késő este 23 h vagy éjszaka alvásból riadva kiugrik a vérnyomásom 185- 200 hgm ill. fölé. Rohamszerű nehezen befolyásolható. Mi okozhatja? 60 éves nő vagyok. Gyakran van izomgörcsöm terhelés nélkül, rendszeres mg bevitel mellett. Válaszát köszönöm.
Tisztelt Asszonyom!



A rohamszerűen emelkedő vérnyomásnak számos oka lehet. A belső elválasztású mirigyek betegségétől a pánik szindrómáig, a kevés folyadék fogyasztástól a nem megfelelő kezelésig. És akkor még sorolhatnám a lehetőségeket.



Anélkül, hogy az ön egészségügyi történet, eddigi vizsgálatainak eredményét, az Ön fizikai állapotát ismerném erre a kérdésre választ adni nem lehet.

Amennyiben bejelentkezik a rendelésemre, valószínűleg többet tudok Önnek segíteni.

Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit
Tisztelt Doktorúr vagy Doktornö! Nekem is volt egy drombózisom 8 hete,36 éves vagyok ,és sajnos én már kapdtam. Legelsö kérdésem,már levetettem a harisnyát 6 hét elteltével, elejében jó volt,de most naponta egy párszor belül a lábamba ,nagyon égetö érzést érzek,ez csak egy pár percig tart ,majd elmúlik. Mitöl van ez! Pedig szedem a véralvadásgátlót is.
Tisztelt Szokol Beatrix!



Az égető érzés a bőre felszabadulásának érzése a harisnyától és elég természetes reakació. Nem tudom milyen véralvadásgátlót szed, de szedje rendesen!!!

Tisztelettel

Dr. Blaskó



Tisztelt Doktor Úr! A férjemmel babát szeretnénk, lombik programban fogunk részt venni. Olvastam, hogy fontos a Leiden, prothrombin, MTHFR gén vizsgálata is. Elvégeztettem és az alábbi eredményt kaptam : MTHFR C677T normál, Prothrombin G20210A normál, V. alvadási faktor Leiden normál és MTHFR A1298C heterozigóta.

Kérdésem az lenne, hogy lenne e ezzel kapcsolatban bármiféle teendő a lombik program előtt, hogy sikeres legyen? Válaszát előre is köszönöm! Zsuzsanna
Tisztelt Zsuszanna!



Leleteket csak és kizárólag vizit keretén belül áll módunkban kiértékelni.

Mindenképp személyes találkozó szükséges.

Üdv. Prof.Blaskó

Hírek

Betegségek, melyek fokozzák a trombózis rizikót

Betegségek, melyek fokozzák a trombózis rizikót

Mélyvénás trombózis után, a sürgősségi ellátást követő időszakban fontos kivizsgálni, hogy mi okozta, mi áll a háttérben. Erre azért nagy szükség van, hogy a megfelelő kezeléssel, a későbbiekben egy újabb trombózis elkerülhető – vagy a kockázata minimálisra csökkenthető - legyen. Prof. Blaskó György, a Trombózis és Hematológiai Központ véralvadási specialistája elmondta, hogy milyen vizsgálatokra van szükség.

További részletek
Trombózis után – erre a 7 dologra kell figyelni

Trombózis után – erre a 7 dologra kell figyelni

A mélyvénás trombózis sürgősségi kezelését követően, a betegeknek bizonyos életmód változtatásokra lehet szüksége, hogy a kiújulást megelőzzék. A kivizsgálás és gyógyszeres kezelés mellett, az életmódváltás is fontos szerepet játszik ebben. Prof. Blaskó György, a Trombózis és Hematológiai Központ véralvadási specialistája elmondta, hogy mire figyeljünk trombózis után.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA