Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Tisztelt cím! Érdeklődnék,hogy volt két mélyvénás trombózisom. Ez okozhatot hepatomegila,diffus hepar laesiot és echoszegény regeneratios göböket? Mit jelent ez? Nagy a baj? Mire számítsak a továbbiakban? Válaszát előre is köszönöm
Tisztelt Horváth andrea!

Az első mondatát egyáltalán nem értettem: mi iránt érdeklődik? . Ami a májelváltozásokat illeti a két mélyvénás thrombosis nem okoz ilyet, ha az alsó végtagban voltak, Ha a máj kapuvénájában is volt thrombosis régen, akkor igen, de legvalószínűbb, hogy valamivel tönkretette a máját. További tanácsért jelentkezzen a Trombózis Központban.

Dr. Blaskó
Tisztelt doktor v. doktornő!

a visz eres lábamban a vér nyomás jóval kevesebb mint az egészséges lábamban. Mennyire befolyásolja a szív

működését?

Kedves Gizella !



Szükség lenne esetleg egy doppler áramlásmérésre, fizikális vizsgálatra ahhoz , hogy megállapítsuk milyen a keringés az alsó végtagjaiban.



Üdvözlettel :

Dr. Kósa Éva
Hematológustól szeretnék kérdezni:



Tisztelt Doktornő!



44 éves vagyok, néhány hónapja a menopauza tünetei miatt fordultam nőgyógyászhoz. 10 éve fogamzásgátló tabletta szedése miatt mélyvénás tromóózis alakult ki nálam. Mindkét terhességem alatt vérhigítóval kellett szúrni magam.

Jelenleg mind az ösztrogén, mind a progeszteron szintem nagyon alacsony és nagyon kellemetlen tüneteim vannak.

Kérdésem az lenne, hogy esetleg vérhigító szedése mellett lehetőség lenne-e az ösztrogén pótlására? Okozna-e ez ismételt trombózis veszélyt?

Válaszát előre is köszönöm!
Tisztelt Helina!



Igen okozhat.
Üdvözlöm!!2004ben viszérrel mütőttek combtöbböl a bokàig több helyen kb 18 vàgàsom volt.Màra sajnos újra ki jött s fàj zsibad bokànnàl talprészen s a bal oldalon deréktól a talpig!!mi a teendöm kőszönöm vâlaszàt!Àgnes
Tisztelt Ágnes!



Mindenképp keressen fel egy specialistát.

Ultrahangra és laborra is szükség lehet.
Tisztelt Doktor Nő /Úr!

21 hetes kismama vagyok huszon évesen végeztek egy vérvizsgálatot és leiden heterozigóta pozitív eredményem lett. Különös panaszaim nincsenek. Emiatt indokolt e injekciós vérhígító alkalmazása terhesség alatt? Terhességem alacsony rizikójúnak minősül eddig minden rendben volt. Illetve másil kérdés 20 órás buszút miatt aggódjak e, 3 óránként megáll és hát munkahelyen és otthon is a nap nagy részében ülök. Előre is köszönettel: Judit
Kedves Judit, Ha minden rendben is de Factor V Leiden +/- de 3 órát buszozik ülve, mindenképpen javaslom, hogy kapjon tesúlyához (amit nem írt meg) illesztett dózisú Fraxiparine-t

Üdv Blaskó

Tisztelt Doktor Úr/Nő!



50 éves vagyok, és jelenleg hormonpótlásban részesülök, a változókori kezelehetetlen vérzéseim miatt. Divigél 1mg, Duphaston 10mg. A nőgyógyász ezt ajánlotta, bár tudja, hogy visszeres panaszaim is vannak, 3x már átestem visszérműtéten. Ezt a problémát apai ágon örököltem. Édesanyámnak mellrákja volt 7 évvel ezelőtt, 63 éves korában. Ezzel a kórtörténettel Ön szerint is lehet folytatni a hormonpótlást?

Válaszát előre is köszönöm.



Tisztelettel: K. Anikó
Tisztelt Kollár Anikó!

Szerintem ne folytassa a hormonpótlást, attól függ milyen stádiumában van a menopausának.

Üdv. Prof. Blaskó

Kedves Doktornő

54 éves erősen túlsúlyos nő vagyok karbantartott magas vérnyomással. Más betegségem tudomásom szerint nincs.

Nemrég kértem egy beutalót a laborba, mert majd minden éjszaka felébredek arra, hogy a combom külső oldala zsibbad. Olyan mintha tűz égetné, combtőtől térdig, kb. tenyérnyi szélességben.

A laborleletet értékei a következők: süllyedés 51,00,, GOT 141,, GPT 141,00,, GGT 76,, húgysav 402., a többi eredmény határértékeken belül van, vagy csak 1 egységgel nagyobb mint a határérték.

Ezzel a lelettel visszamentem a háziorvoshoz, aki azt mondta, hogy szedjek Legalont, és majd 3 hónap múlva csináljuk

egy kontroll laborvizsgálatot. (4 évvel ezelőtt eltávolították az epehólyagomat, mert el volt kövesedve az egész)

Az szeretném kérdezni, hogy Ön szerint nem volna szükség valamilyen további vizsgálatra a magas értékek miatt?

Előre is köszönöm a válaszát.

Tisztelettel Kinga

Kedves Kinga!



Ennyi adat alapján nagyon nehéz megbízható tanácsot adni.



Én mindenképpen elküldeném hasi ultrahangra, illetve nőgyógyászati és ideggyógyászati vizsgálatra. A Ca-125-ös tumor markert is megnézném. A Legalontól nem várnék eredményt.

Ennél többet csak személyes találkozás, az ön eddigi története, és leleteinek, fizikai állapotának minden megismerhető részlete után tudnék mondani.



Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit.
Tisztelt Dr. Sepa György!



2008 és 2009-ben hagyományos módon voltak már műtve a lábaim. A nyár folyamán ismét fel kerestem a műtétet végző orvost. Jobb lábam ismét műtétre szorul. Mivel tudom a hagyományos műtét hogyan zajlik,ezért szeretném a rádióferkvenciás műtétet. Kérdésem részletfizetés lehetséges -e mint ahogy a lézeres szemműtéteknél? Várom válaszát!

Köszönettel Benséné Szabó Márta
Tisztelt Benséné!



Először is látnom kell az adott területet és utána lehet eldönteni, hogy milyen műtétre van szükség, addig sajnos semmit nem tudok mondani.
Üdvözlöm!Most volt egész napos vérnyomás mérésem.A legmagasabb systole érték 180 a legalacsonyabb98,a diastole 116 és 61,a pulzus 102 és 52 kötött mozgott.Van ok aggodalomra?Mi lehet ennek az oka?Válaszát előre is köszönöm! Üdvözlettel:Zsuzsi
Tisztelt Zsuzsanna!



Ezt így nehéz lenne megválaszolni, sok kérdés merülhet fel, pl. amikor 180-as volt a systole mit csinált, stressz helyzetben volt-e, mindenképp el kellene menni egy kiértékelésre.
Tisztelt Blaskó Professzor, Váradi Dorottya vagyok már többször jártam Önnél .Most lenne egy SOS kérdésem Xareltot szedek 30. szülinapomra , barátaim Tandem ugrással akarnak meglepni aminek nagyon örülnék de szabad ??? Köszönöm Sos válaszát !!

Üdvözlet Dori
Kedves Dorottya !

Nagyon nem javaslom a tandem ugrást, mert igen nagy lehet a földet éréskor az ütődés.



Üdvözlettel :

Dr. Blaskó György

Hírek

A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

A mélyvénás trombózist nem előzi meg az aspirin

Az alacsony dózisú aspirin széles körben alkalmazott készítmény, mely csökkenti a vérrögképződés esélyét. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája azonban arra figyelmeztet, hogy nem minden típusú trombózisban hatásos. Hogy miért?

További részletek
Vena portae trombózis-vérrögök a májban

Vena portae trombózis-vérrögök a májban

A trombózis szó hallatán a legtöbben az alsó végtagok mélyvénás trombózisára gondolnak, ám vérrögök bárhol a testben megjelenhetnek. Ritka, ám igen veszélyes az, amikor a trombózis a májban, az  ún.vena portae-ban keletkezik. Prof. Blaskó György, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistája ezt az állapotot ismerteti.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA