Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Lehete egyszerrel bevenni Trombrex-szet és K2 vitamint nincs e
valami il össze férnek -e
A "K" vitamin csak zsírmentes diéta és a máj és emésztőrendszer bizonyos betegségeiben, néhány gyógyszer és gyógyteák túlzott fogyasztása esetén hiányzik a szervezetből, ezért orvosi javaslat nélkül nem célszerű szedegetni.

A Trombextől esetleg vérzéses panaszai lehetnek, de ezt feltétlenül beszélje meg orvossal!

Tisztelettel, Dr. Szélessy Zsuzsanna
Tisztelt Doktor Úr!
Először 2 éve fordult elő,hogy alacsony volt a Trombocytám(116x10) Voltam hematológián,vettek vért,de nem találtak semmit! egy hónap elteltével már 130x10 ad 9/l volt az eredményem,és ezt már elfogadták! Idén februárban 93x10 ad 9/l volt,de a 2hete készült eredmény sajnos még rosszabb lett: 84x10 ad 9/l !
Ön szerint mi lehet a bajom? A többi labor eredményem jó!
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Mariann, én nem vagyok távdiagnoszta! Ha a véleményemet akarja, minden leletét és zárójelentését hozza be a Thrombosis Központba előzetes bejelentkezés után

Tisztelettel

Dr. Blaskó György
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!
Édesanyám (67 éves) hosszabb ideje gyengélkedik és rosszul van délelőttönként. Ilyenkor leesik a vérnyomása, a szisztolés érték 70-80 között mozog. A nap második felére általában normalizálódik a helyzet. Az ABPM (kb 1 évvel ezelőtt) azt mutatta hogy a napi átlagos érték rendben van, mivel délutánra feljebb megy a vérnyomása. Mivel azonban ez a reggeli/délelőtti több órás rosszullét mostanra már mindennapos, ez jelentősen rontja az életminőségét, hangulatát. Több orvosnál jártunk, de az a tapasztalatom, hogy az alacsony vérnyomással nem igazán foglalkoznak, a legtöbb tanács amit kaptunk, hogy igyon kávét és több vizet. Ezek segítségével minimális a javulás, továbbra is gyenge, fáradékony, aluszékony, és a memóriája is egyre rosszabb. Attól tartok, hogy ha nem teszünk valamit, ez az állapot demenciához is vezethet. Foglalkoznak Önök alacsony vérnyomással is? Tudnak ebben nekünk segíteni? Kérem segítsenek, hogy hova fordulhatunk! Köszönöm előre is! Üdvözlettel: Kertész Virág
Az alacsony vérnyomásnak számtalan oka lehet, ugyanúgy, ahogyan a magsabbnak is. A beteg részletes történetének, eddigi betegségeinek, leleteinek, jelenlegi állapotának megismerése szükséges ahhoz, hogy válaszolni, segíteni tudjak. Szívesen látom a rendelésemen.

Üdv Dr. Kapocsi Judit
Tisztelt Dr. Sepa György!!

Tanácsot szeretnék öntől kérni. 29 éves vagyok és a mai nap folyamán megfordultam városunk sebészetén,mivel a jobb lábamon hátul a sarkam felett kb 3-4 cm-re van egy pingpong labda nagyságú dudor, amire először azt hittem hogy egy zsírcsomó. Csak akkor látszik ha rá nehezkedek a lábamra nyugalomban abszolút nincs nyoma. Azt mondta a sebész hogy nem zsírcsomó hanem nagy valószínűséggel visszér. Kicsit megijedtem mert a családomban senkinek nem volt visszere csak a nagypapámnak érszűkülete. Fájni nem fáj, nyomásra picit érzékeny. Ön szerint mi a további teendő? A sebész azt mondta kérjek időpontot érsebészetre. Hogyan zajlik egy érsebészeti vizsgálat? Válaszát tisztelettel köszönöm! Évi Veszprémből
Kedves Évi!

Be kell fáradnia a rendelőbe, fizikalis és UH vizsgálat segítségével megállapítom, hogy mi okozza a panaszát.

T. Sepa György

Jó napot kivànok!
Jãràs közben fölleg ha egy kicsit gyorsabban megyek nagyon fàj a sípcsontom.Ugy érzem hirtelen feldagad és alig tudok utànna ràãlni a làbamra.Pãr perc utãn elmúlik és utànna semmi gond amig ismét nem megyek kicsit gyorsabban.Volt,hogy màr annyira fãjt,hogy még a làbamat is huztam.Ez kb.hàrom honapig tartott .Szeretném megkérdezni,hogy ez lehet-e érszükület jele?
Elöre is köszönöm vàlaszàt.
Tisztelettel:R.Szilvia
Kedves Szilvia!

Amit Ön leírt tipikus jele az érszűkületnek. De okozhatja gerinc betegség is.

T. Sepa György.
Tisztelt Doktor Úr!
41 éves vagyok, egy hete a bal felkaromban trombózist diagnosztizáltak a 12cm-es szakaszon a véna brachialis medialis szakaszán. Voltam hasi UH-n, mellkas Rtg-n,Protrombin, vérkép széklet vér.Ezek mind negatívok.Egy vizsgálatom van hátra a mammográfia.0,6ml Fraxodint kapok. A kezemet nem tudom kinyújtani, felemelni. Azt mondta a belgyógyász egyenlőre más vizsgálatra nincs szükség. Ön szerint jól van ez így? Pihentessem, használjam, esetleg torna szóba jöhet?
Sajnos hetekig türelmes kell még legyen!. Kapja csak a Fraxodi-t és utána oralis alvadásgátló kezelés is kell. Ez a karban ritkán fordul elő és ha nincs mechanikus oka a trombózisának a kora miatt szükség lenne a trombofilia vizsgálatra, amit a Trombózis Központban készséggel elvégzünk.

Üdvözlettel



Dr. Blaskó György

egyetemi tanár
jó estét kívánok . azt szeretném öntől megkérdezni, hogy az érszűkület és az érszűkületet gyógyítani lehet?
Feltehetően azt kérdi, mi az érszűkület? és Hogyan lehet gyógyítani. Felületes kérdésre nem áll módomban hasonlóan felületes választ adni: kérem keresse fel a Trombózis Központot.

Dr. Blaskó György
Dr kapocsi Judit doktornő voltam önnél azzal a panasszal,hogy a bisoblocktól szédűltem,megcsináltatta a 24 órás vérnyomásmérést,kicsit emelkedett a pulzus,határérték,felirta nekem a bisoprololt felet,kezdtem szedni,de nagyon rosszul lettem ujra szédűlni kezdtem,elkezdett a torkom fájni kisebesedett a szám,ugyhogy abbahagytam a szedését,már félek bevenni még a frontint is.mit csináljak mérem a vérnyomásom nem vészes140per90 pulzus 70-90.illetve ingadozik mindkettő..járok dolgozni de rettegek már a rosszullétektől.mit tanácsol? kőszőnettel
Tisztelt betegünk!

Sajnos név nélkül nem tudom Önt beazonosítani. Amennyiben valóban a segítségemre van szüksége, kérem, jelentkezzen be a rendelésemre. Ezt szoktam javasolni a nálam járó betegeknek. Sosem végeztem távgyógyítást, és nem is tartom reálisnak, hogy az használ. Tisztelettel:

Dr. Kapocsi Judit
Tisztelt Doktornő/Doktor Úr!

38 éves vagyok. Ülőmunkát végzek, fogamzásgátlót szedtem. Egy éve trombózis alakult ki a bal lábamban, amit a háziorvos nem vett észre, bogárcsípés miatt kezelt. Egy hét múlva súlyos tüdőembóliát kaptam. Azóta Syncumar tablettát szedek, aminek az adagját folyamatosan növelték, mert az INR értékem mindíg alacsony volt (1,3-1,8 között). A vér genetikai vizsgálatát elvégezték, semmilyen eltérést nem találtak. (édesapámnak, és nagypapámnak több trombózisa is volt, apukámnak embóliája is). Mivel letelt az egy év, a szakorvos azt javasolja, hogy leállhatok a Syncumar szedésével, vagy áttérhetek egy új, drágább gyógyszer szedésére (aminél nincs szükség havi vérvételekre),ha félek az újabb embóliától. Nekem kell döntenem, mindkét lehetőségnél felsorolta az érveket, ellenérveket. Nem tudom mit tegyek, két pici gyermekem van, félek az újabb embóliától, de ha nem muszáj, akkor életem végéig nem szeretnék alvadásgátlót szedni. Ön mit javasolna?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Kerekes Gáborné!

Családilag mindenképpen terhelt, tüdőemboliája is volt. Semmiképpen ne hagyja abba a Syncumart. Nem írta, hogy mennyit szed, de ez egy egyénileg illesztett dózisú kezelés, Ha 1,8 az INR szedjen többet. Van aki napi 13 tabletta Syncumarra szorul évek óta. A lényeg, hogy az INR 2-3 között legyen. Az egy év utáni abbahagyással egyáltalán nem értek egyet!. Egyéni rizikófelmérés kell évente. Szívesen elvégezzük a Trombózis Központban. Üdvözlettel



Dr. Blaskó György
Tisztelt trombózis központ!40 éves férfi vagyok,4 hónapja balesetem volt,has mütétett hajtottak végre belső vérzés miatt,ezen kivűl nyilt lábszár csonttörésem lett,2 napig altattak.Utána derült ki a trombózis a vena iliaca externa ban,kis fokú tüdőembólia jelentkezett.jelenleg aspirin protectet szedek.Acsaládban nem volt trombózisis betegség.Kérdésem az lenne,hogy nszükséges -e valamilyen vérhígitó alkalmazása.A baleset után 2 hónapig clexane injekciót kaptam.köszönöm válaszukat.
Kedves Tibor!

Amennyiben ilyen súlyos betegségei vannak, hosszabb távon vérhigító adása javasolt, az Aspirin protect ilyen esetben nem elegendő. Amennyiben vérzésveszély miatt Syncumarra vagy Marfarinra nem akarták beállítani, akkor az injekció adása javasolt tovább. Vagyis, elmondása alapján egyéb terápia szükséges, de a pontos válaszhoz látni kell a korábbi leleteit. Ha gondolja szívesen várom Önt.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

SPECIALIZÁLT KÖZPONTOK