Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Üdvözletem.

Egy olyan problémám lenne, hogy Édesapám aki 55 éves mindkét lábszárán fekély van, idén már a harmadik trombózist kapja, viszont egyszerűen nem hajlandó semmilyen orvoshoz elmenni nem tudjuk rábeszélni. Ilyenkor beszed valamennyi Syncumar-t attól elmúlik neki és kész. Vajon mivel tudnék jobban ráijeszteni, hogy végre hajlandó legyen orvoshoz menni? Kérem segítsen nekem. Előre is köszönöm.

Tisztelettel

Balogh Bernadett
Tisztelt Balogh Bernadett!

Sajnos nem tudom. A helyzet, hogy a fekélyek a láb elvesztéséhez vezethetnek, a trombózis pedig tüdőembóliához és halálhoz. De hogy milyen motivációval tudná elvinni orvoshoz, azt nem tudom.

Üdvözlettel

dr. Babai László
Tisztelt doktor úr!

Mélyvénás trombózissal diagnosztizáltak,mivel,hogy elutazok nem tudják megkezdeni a kezelést,40 db clexane 0,6-os injekciöt irtak fel.Lehet-e ilyen sokat szedni?

Köszönettel

Enikő
Tisztelt Szalai Enikő!

Igen, lehet ennyit szedni. De nem egyszerre.

Az orvos biztosan elmondta, hogy milyen ütemezéssel kell az injekciókat magának beadnia. Sajnos így neten keresztül látatlanban mi ezt nem tudjuk megmondani:( Így segítségünk is kimerül annyiban, hogy az orvosa utasításait kövesse!

Maradok tisztelettel

dr. Babai László
Tisztelt Doktor úr/nő,



édesapámtól örököltem trombózishajlamot (alacsony, 32-es protein S ), most 22 hetes terhes vagyok, a 7. héttől profilaxis céljából 0,4-es fraxiparine-t szedek. Trombózisom korábban nem volt, a vérképp többi értéke nem mutat eltérést. A kérdésem, hogy melyik szülési mód ajánlott ilyen esetben: a logika szerint az erőlködést (és adott esetben vérveszteséget) kerülni kellene az embóliahajlam és a fraxip. okozta vérzékenység miatt, egyes cikkekben viszont azt olvastam, hogy a császármetszésnek van nagyobb kockázata. Melyik az igaz?



köszönettel,



Emese
Kedves Emese,

Így ismeretlenül, a terhességi gondozási adatok és vizsgálatok ismerete nélkül nem válaszolhatom meg. A császármetszésnek biztosan nincs nagyobb kockázata, mert a műtét napján nem kap(na) LMWHt. Arra való a szakember, jelesül a terhespathologiával foglalkozó szülész, hogy ő ítélje meg az aktualis helyzetet. Lehetőleg olyat válasszon, akinek már nagy tapasztalata van a thrombofiliás terhességekben-

Javasolnám, hogy keresse fel a Trombózisközpontot.

Tisztelettel

Dr. Blaskó György
Tisztelt doktor Nő/Úr !

2008.04.13-án volt infarktusom, majd 2012-10-01-től ismét kezelése vettem részt. A Diagnózis Pitvari fibrillatio és flutter . Kód : 148HO ! Azóta Synkumárt kell szednem . Kérdésem ezt a gyógyszert mikor hagyhatom l ? Illetve helyette kiválthatja - e az Aspirin protect ? Ugyanis a Syinkumár szedése óta sok esetben erős aranyérvrzéseim vannak ! ?Ha leccsökkentettem a npi adagot 1 szemre akkor a vérzés elmaradt ! ? Mit tegyek ? Mit lehet tenni ? Tisztelettel : Kiss Miklós
Kedves Kiss Miklós,

Arra kérném, hogy önhatalmúlag semmit se tegyen! Ilyen komplikált esetekre találtuk ki a Trombózisközpontot. Valamilyen antikoagulánst egyébként élete végéig szednie kell.

Dr. Blaskó György
Tisztelt Doktor Úr!

38 évesen tüdőembóliát kaptam, Leiden mutacio igazolodott. szedhetek-e csak progeszteront tartalmazó fogamzásgátlót? Köszönöm válaszát!
Kedves Enikő!

Ha nőgyógyásza tud mást, akkor a legkorszerübb, IV-ik generációs szert, vagy más -fizikai -módszert javasolnék. Nagyon kevés infromációt közölt, azt sem tudom hetero-, vagy homozygota-e a mutatja és van-e más rendellenessége?

De az alvadásgátlót legyen szíves szedni! és vizsgáltassa át magát alaposan rosszindulatú folyamatok irányában is!

Üdvözlettel

Dr. Blaskó György
Tisztelt Doktor Úr/Doktornő!

Egyik szülőm felől Leiden-mutációt örököltem. 16 órás repülő útra megyek (egyszerre maximum 8 órát leszek egy gépen). Háziorvosom tanácsolta, hogy adjak be magamnak vérhígítót indulás előtt. Azt hallottam viszont, hogy elég veszélyes ha így elkezdek valamitől vérezni (megvágom magam, orrvérzés stb.) Ön szerint elég lenne ha injekció helyett gumiharisnyát vennék és gyakran felkelnék sétálni a repülőn?

Köszönettel: Szendrő Veronika
Tisztelt Szendrő Veronika!

Látatlanban ilyen kérdésre felelni vakmerőség lenne részünkről. Számos információval nem bírunk: volt-e ha igen milyen -kinek trombózisa a családban, más hajlamosító tényezők fennállnak-e, Önnek milyen az egészségi állapota, testsúlya, magassága, életkora, gyógyszerei, betegségei, stb.

Az injekciótól pedig ne féljen, hogy a vérzésnél galibát okozna (természetesen helyes alkalmazás mellett). Műtétet is heparin védelemben csinálnak, pedig ott aztán van "sérülés".

Maradok tisztelettel

dr. Babai László
Tisztelt doktor Úr/Nő!

Erdélyből vagyok, 36 éves nő, és fajdalommal élek már szinte 7 éve minden nap, de fogalmam sincs, hogy hova, vagy milyen orvoshoz forduljak. Leírom a tüneteket. Szinte minden este lefekvés után erős fájdalmat érzek a talpamba s annak is a közepében, ahol a lúdtalp szokott lenni, de nekem nincs, sőt a sok maszírozástól jó nagy a bolthajlás és a lábikrámban. Előbbit úgy orvoslom, hogy nagyon erősen nyomogatom a fájó részt, maszírozom, s a lábikrámhoz szinte hozzá se tudok nyúlni annyira fáj. Ha a párom elkezdi maszírozni, rángatózni kezd a lábam, stb. A fájdalom pedig égő, maró érzés. Van úgy, hogy azt érzem bár ne lenne már lábam, annyira elviselhetetlen a fájdalom. Így szenvedek majdnem 2-3 órát, s mikor már a fáradságtól kezdek szédülni, akkor beveszek egy fájdalomcsillapítót, s akkor nagy nehezen elmúlik. De ez így megy minden nap. Az sem megoldás, hogy fájdalomcsillapítót szedjek minden nap, de nem tudom, hogy hova, vagy milyen orvoshoz menjek. Észrevettem még, ha vacsorázom, akkor még intenzívebb a fájdalom. Nappal annyira nincs gondom, viszont ilyenkor annyira kifáraszt az éjjeli le-fel járkálás, mert csak ilyenkor enyhül a tünet, hogy napközben egész nap fáradt vagyok. Kérem segítsenek.
Kedves Hölgyem!

Panaszai miatt leginkább ortopédiai és angiológiai szakorvosi vizsgálatot javasolok.

Addig is visszérkrém, vagy visszerekre ható tabletta használatát elkezdheti, talán enyhítik fájdalmait míg orvosi segítséget kap.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva
Tisztelt Dr.Úr! 1 hónapja szültem. A szülést követő 2.napon nagyon durván bevizesedett a lábfejem, lábszáram, illetve az egyik visszerem begyulladt, becsomósodott.A háziorvosom Lioton gélt és Furon 40 mg-os gyógyszert írt fel.Kb.másfél hét alatt apadt le a lábam.Utána kb. egy hétig tünetmentes voltam, majd megint bevizesedtem, fáj a lábszáram, talpam, néha ég a lábfejem és zsibbad, nyirkos tapintású.Az lenne a kérdésem, h.mi állhat a tünetek háttérben (hormonális okok)?Köszönettel:R.Anita
Kedves Anita!

Javaslom, hogy keressen fel érsebészt!

Tisztelettel

dr. Sepa György
Szeretnék érdeklődni hogy rádiófrekvenciás és lézeres beavatkozás csak kisebb visszerek esetén alkalmazható-e vagy nagyobbaknál is? köszönettel: András
Tisztelt András!

Nagyobbaknál is. Várom rendelésemen

Tisztelettel

dr. Sepa György
Férjemnek anyira fàj alàba mint ha szét essne.lehet érszükület.
Tisztelt Liza!

Elvileg lehet. A leírt igen kevés információ alapján erre konkrét választ nem tudok adni. Kérem, férje keresse fel a Trombózisközpontot, dr. Kósa Évát.

Maradok tisztelettel

dr. Babai László

Hírek

A vérlemezék zavarai is okozhatnak apró bevérzéseket a bőrön

A vérlemezék zavarai is okozhatnak apró bevérzéseket a bőrön

Az apró, pontszerű bevérzések a bőrön gyakran vérzékenységre, azon belül is a vérlemezkék zavaraira utalhatnak. Dr. Ercsei Ibolya, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusa a vérlemezkék mennyiségi- és funkciózavarairól beszélt.

További részletek
Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Trombózis a szemben? Igen, lehetséges!

Amennyiben trombózisról hallunk, az leggyakrabban a lábakat érinti, ritkábban az agyat (sinus trombózis), karokat, egyéb testrészeket. Viszont érdemes tudni, hogy bizony a szemben is keletkezhetnek vérrögök, ami mögött gyakran valamilyen trombofília áll. Hogy milyen tünetek hívják fel a figyelmet a szemfenéki trombózisra, és hogy milyen veszélyeket rejt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ véralvadási specialistáját kérdeztük.

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA