Orvos válaszol

Kérjük töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot.

Balogh Dóra
Jo napot kérdésem az lenne,hogy kitüremkedö viszerem vsn egy helyen .és esténként fáj feszit .nem tudna rá valami gyógymódot?vagy ha ortopéd orvoshoz elmegyek tud rá irni valamit?elöre is köszönöm válaszát
Kedves Dóra !

Visszér problémával , nem ortopéd szakorvoshoz, inkább érsebészhez kell fordulnia. Fizikális vizsgálat, valamint duplex uh elvégzése után szakorvosunk megfelelő kezelést tud javasolni önnek. Központunkban Dr. Sepa György érsebészt tudom ajánlani.

Bejelentkezni a 0670/4317729-es telefonon tud.

Üdvözlettel: Kelemen Edina
B.Boglárka
Tisztelt Doktor Úr/ Doktornő!

A következő probléma miatt kérném a tanácsát. 38 éves, kimondottan vékony testalkatú, nem dohányzó, egészségesen élő nő vagyok. Kb. 5 éve vettem észre először egy forró nyári napon, hogy mindkét lábfejem és a bokáim be vannak dagadva. Semmi fájdalom, mégcsak nem is feszül, nem is ad semmi különösebb érzést, és elszíneződés vagy ilyesmi sincs… csak duzzzadtak voltak a lábfejeim, különösen a boka alatti terület, és főleg a bal lábon, de igazából mind a kettőn. Reggelre mindig jobb lett kicsit, de amint ráálltam, már folytatta újra a dagadást, és végül csak akkor múlt el teljesen ez, amikor jött egy hidegfront és lehűlt a levegő. Amint ősszel vége lett a melegnek, teljesen lelappadt és télen, tavasszal ez a probléma nem jelentkezett.

Sajnos azóta kiderült, hogy a lábdabadás minden nyáron visszatér, mert évek óta, amint jönnek az első forró kánikulai napok, bedagad a lábam. Az a furcsa, hogy már tavasszal kezdi a melegfrontoknál, de amint jön egy lehűlés, látványosan lelappad. Voltam mindenféle vizsgálaton: mindenem negatív, semmit se találtak. Az EGK-m teljesen jó, a vérnyomásom inkább kissé alacsony, mint mindig, a vérkép, vizelet teljesen rendben. Így a háziorvosom nem tudott mit kezdeni a problémával, és én sem értem, miért dagad a lábam ilyen relatíve "fiatalon", ráadásul úgy, hogy nemhogy nem vagyok kövér, de világéletemben inkább sovány voltam és most is az vagyok (167 cm-hez 48 kiló.) Ortopéd orvosnál is voltam, ő se talált semmi elváltozást (hiszem, mint írtam, semmilyen más tünettel nem jár ez, nem fáj, nem feszül.)

Nagyon el vagyok keseredve emiatt az esztétikailag zavaró probléma miatt, úgyhogy már előre rettegek a nyártól. Kérem, segítsen, mit szedjek, milyen gyógyszerrel lehet ezt eltüntetni, hogy ne csinálja többé, és mi lehet az oka?



Segítségét előre is köszönöm, tisztelettel:



B. Boglárka
Kedves Boglárka !

Panaszai miatt szükséges lenne egy személyes konzultációra, ez erek vizsgálatára. Javasolnám ,hogy keresse fel központunkban Dr. Kósa Éva angiológust , vagy Dr. Sepa György érsebészt.

Bejelentkezni a 0670/431 77 29-es telefonon, vagy az info@tromboziskozpont.hu email címen tud.

Üdvözlettel:

Kelemen Edina
Dóra
Tisztelt válaszadó !

22 éves vagyok es másfél éve szedek fogamzásgátlót. Yangee 0,3 0,02 -őt. 88 kg vagyok. Egy hete fáj a jobb lában nyugalmi helyzetben. az alsó lábszáram . oldalsó része. egy részen csak ami egy izomcsoport. félek nehogy trombózis legyen. tompa a fájdalom. Inkább olyan zavaró nem kell rá semmit bevennem. nincs megduzzadva olyan hőmérsékletű mint a másik. csak a jobb lábamat érinti a dolog. Ápolónak tanulok gyakorlaton vagyok és amióta megkezdődtek a panaszok sokkal többet sétálok . Lehet, hogy csak meg lenne erőltetve?



Köszönöm a válaszát előre is !



Üdv:
Kedves Dóra !

Elképzelhető , hogy csak megerőltette, többet terheli. Fontos lenne tudni, hogy a családjában előfordult-e trombózis. Kérdés továbbá , hogy a fogamzásgátló szedését megelőzően készült-e genetikai laborvizsgálat, ami információt ad arról, hogy van-e hajlama trombózisra. Ha panaszai továbbra is fennállnak mindenképp forduljon szakorvoshoz.

Üdvözlettel :

Kelemen Edina
Kardos Pálné
Tisztelt Doktor ur!

Sajnos kb. 3honapja fáj a bal lábam térdemtöl felfelé, égö, fájdalom jelentkezik.

Üdvözlettel. Kardos Pálné
Kedves Kardos Pálné !

Panaszai miatt belgyógyászati, angiológiai szakvizsgálat javasolt. Személyes konzultáció szükséges ahhoz, hogy véleményt tudjon mondani szakorvosunk. Felmerül több kérdés pl: dohányzik-e, milyen munkát végez ,stb ? Ha lehetősége van jelentkezzen be a trombózisközpontba.

Üdvözlettel: Kelemen Edina



Urbán Rozália
A jobb lábamon a boka körül van egy folt elég nagy. Viszket és terjed mindig nagyobb. Hogyan lehetne megállitani és mivel.?
Kedves Rozália !

Panaszaival először bőrgyógyász szakorvost kellene felkeresnie.



Üdvözlettel :

Kelemen Edina
László
Tisztelt Doktornő, Doktor úr! I. Kompressziós harisnyát hordok orvoi utasításra trombózis miatt. A véreredményeim tökéletesek, minden jó, de amióta hordom a harisnyát tele van a lábam kék foltokkal. Nagyon sok és naponta jön elő kisebb nagyobb méretű. Mitől lehet ez?

Köszönöm válaszukat
Kedves László !

Nem feltételezem, hogy összefüggés lenne a harisnya viselése és a megjelenő kék foltok között. Inkább a vérhigító hatása okozza.

Üdvözlettel

Dr. Sepa György

Nagy Zsolt
Édesanyámnak a bal lábában kimutatott teljes érelzáródása van .

Tudnak ebben segíteni?
Kedves Zsolt !

Sajnos az érelzáródás érsebészeti szakterület, amiben mi már nem tudunk segíteni. Központunkban csak járóbetegek kivizsgálása történik.



Üdvözlettel: Kelemen Edina
Blaskó Márta
Tisztelt Doktor Úr!



2015. szeptemberében mélyvénás trombózis volt a jobb lábamban.

Decemberig semmilyen fájdalmam nem volt. Eleinte a csípőm környékéről kiinduló fájdalmaim voltak, azután hátul a térdhajlatomban, most pedig a bokám és a lábfejem körül egy állandó szorítást, bizsergést érzek. A II-es fokozatú harisnya pedig annyira szorítja néhány napja az egész lábamat, hogy nem tudom viselni.

Decemberi alsó végtagi color duplex vizsgálat:

A jobb VP oszlásban kisfokú érfalegyetlenség észlelhető. Valsalvára regurg. nem jelentkezett. Lefutása mentén az erek jól comprimálhatóak, sem direct, sem indirect trombusjel nincs.

Tanácsát szeretném kérni, hogy a gyógyharisnya viselését mellőzhetem-e és, hogy a panaszaim a trombózissal összefüggőek-e.

Válaszát előre is nagyon köszönöm.

Kedves Márta!

Arról nem írt, hogy szedi-e még a véralvadásgátló gyógyszert. Mivel a vénás duplex scan szerint a thrombus feloldódott és billenytyűelégtelenségnek sincs jele, ezért panaszai nem valószínű hogy a visszerekkel függnek össze, a thrombózissal pedig biztosan nem. Ha a II-es kompresszós harisnya nagyon szorítja a lábát, akkor azt ne hordja, de azt hogy kell-e esetleg valamilyen kisebb fokozatú, ahhoz szükséges lenne vizsgálat is. Panaszával szerintem rheumatológushoz forduljon először.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Nikolett
Tisztelt Dr. Szélessy Zsuzsanna. Jelenleg terhességem 23. hetét kezdem, napi 2X 0,6 mL Clexane mellett mert II. faktor homozigóta vagyok és volt mélyvénás rombózisom és tüdőembóliám is egymást követőleg kb. 5 éve. (azóta egészen a terhesség tervezési szakaszáig marfarint szedtem). Kérdésem a következő: e magas dózisú Clexane mellett lehet-e természetesen szülni vagy le kell- e építeni az adagot? Illetve Ön milyen szülést javasolna (császár, természetes?). Nem láttam a többi iró között olyat aki 2-szer naponta szúrná magát, és őszintén szólva nem is értem miért kell ennyi (normális testalkatú vagyok, terhesség elött 55 kg, most 59kg vagyok- 164 cm-hez, más egészségügyi problémám hál'Istennek nincsen). Nagyon szépen köszönöm a válaszát! Üdvözlettel: Niki
Kedves Nikolett!

Általában ilyen esetben is a normál szülést kell előnybe részesíteni.

Azt, hogy mennyi Clexane inj-ra van szüksége az attól is függ, hogy a genetikai hajlamon túl mi okozta trombózist , az embóliát. Van egy laboratóriumi vizsgálat, amivel ki tudjuk titrálni, hogy mennyi inj-ra van szüksége. Ezt a vérmintát az inj. beadása után 3 órával kell levenni.

Kérem jelentkezzen be hozzám vizitre, hogy korrekt véleményt és további útmutatást tudjak mondani.

Üdvözlettel:Dr. Szélessy Zsuzsanna

Lukácsné Fodor Etelka
Tisztelt Professzor úr! 23 éves fiamnak 1 évvel ezelőtt mélyvénás trombózisa volt. Kórházi kezelés után Syncumart kapott.5 hónapig heti kétszer kellett laborba járnia, mert INR értékei rosszak voltak. 5 hónap után nem terápiás értékek miatt Xareltora állították át. Ősszel elvégzett thrombofilia vizsgálat Leiden mutáció (V. faktor) heterozigóta, Leiden mutáció (II. faktor) heterozigóta , MTHFR poliformizmus homozigóta vad típus (negatív) eredményt adott. Szeretném megkérdezni, hogy ezekre az eredményekre, illetve az 5 havi nem terápiás értékre hivatkozva nem kaphatná-e a Xaretot (20mg) eü. támogatásra? Tanácsos-e két fiatalabb testvérénél is a thrombofilaia vizsgálat, és ez kérhető-e tb-re?

Válaszát előre is köszönöm.Tisztelettel:Lukácsné F. Etelka
Kedves Etelka !

Igaza van, kaphat támogatással Xareltot.A szakorvosi javaslatot kiadom, ha bejelentkezik a Trombózis Központba. A testvérét is meg kell nézni, fetétlenűl. És önt is, kedves Etelka.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György



Orvos válaszol

Kérjük, töltse ki az űrlapot, és kollégánk fel fogja venni Önnel a kapcsolatot. 

Név:

E-mail:

Az Ön kérdése

Facebook csoportjaink

PRIMA MEDICA