Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Kedves Doktornő/Doktor úr!
Férjemmel babát szeretnénk,lombikosak vagyunk és februárban a 2.lombikunk sikerült,de sajnos 9 hetesen elment a baba. Csináltattam nemrég Foszfolipid antitest szűrést,ez lett az eredmény:
Kardiolipin G/A/M 4,1 IU/ml
Kardiolipin IgG negatív
Kardiolipin IgM negatív
B2-GPI IgG/IgA/IgM 2,7 U/ml
B2-GPI IgG negatív
B2-GPI IgM negatív

A kérdésem,hogy kell aggódnom egy lehetséges újabb vetéléstől?
A két érték amit mértek mindegyik a referencia értéken belől van. ( 0-10 )
Köszönettel:
Erika
Kedves Erika!

Mivel az antifoszfolipid antitestek norm. értéket mutattak, akkor ez nem okozta a vetélést, így a következő terhesség kimenetelébe sem szól bele. Talán az okozhatta, ami a spontán terhességet sem engedte? Nagyon kevés az információ, amit megosztott velem, ezért nem nyugtathatom meg. Amennyiben a véleményemre kíváncsi, akkor sokkal több információt kellene tudatni velem. Esetleg jelentkezzen be hozzám egy víztre és hozza el magával az összes orvosi dokumentációját.

Üdvözlettel: Dr. Szélessy Zsuzsanna

Tisztelt Doktor nő/Doktor úr,
41 éves nő vagyok. Nyár óta nagyon gyakran estére mindkét bokám erősen bekeményedik, feszít a bőr, a bokáim bedagadnak. A bal belső combomban pedig gyakran "rezeg" egy ér? és van egy fájdalmag göböm is. Reggelre viszont elmúlik a keményedés, a boka körül a dagadás csak csökken. Voltam körzeti orvosnál, de akkor éppen nem volt bekeményedve a vádlim... viszont sokszor 13 órákat vagyok kénytelen ülni, ilyenkor estére szinte mindig bekeményedik a vádlim.
3 hónapja szedek Venotec kapszulát... Nagyon szeretném, ha megoldódna ez a problémám! Segítséget kérnék, hogy milyen irányba induljak?
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdvözlettek:
Kőszeghyné Ágnes
Kedves Ágnes !

Panaszaival mindenképp érsebészt, vagy angiológust keressen fel. . Az ülő munka valóban rizikó tényező. Óránként 5-10 perc séta mindenképp ajánlott .

Központunkból Dr.Kósa Éva doktornőt javaslom felkeresni ha lehetősége van rá.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kőszeghyné Ágnes

Kelemen Edina

asszisztens
68 éves vagyok.Évek ota orvosi rendelésre 8 mg atacand vérnyomáscsökkentő gyógyszert használok.5-6 hete lecsökkent a vérnyomásom 100 alá és ugyanakkor megnőtt a pulzusszám 100 körül variál.Megszakitottam.egyidőben megdagadtak a lábaim jobban a jobb lábam.Térdtől lefele nincs elszineződve de nagyon fáj.Kérdésem mi lehet Még egyszer kérdeztem de nem találtam meg a választ Hol és mikor kaphatok erre választ Nagyon köszönöm Mária néni
Kedves Mária !

A rendszeresen szedett vérnyomáscsökkentők szedését soha nem szabad egyik napról a másikra elhagyni. Panaszok esetén a önt kezelő belgyógyászra, vagy kardiológusra ajánlott bízni a gyógyszerek adagjának változtatását. A reggeli gyógyszerek bevétele előtt célszerű megmérni a vérnyomást, és annak függvényében , hogy alacsonyabb- e, vagy normális, lehet késleltetni valamennyit a gyógyszer bevételét, esetleg először fél adagot bevenni a vérnyomás normalizálódásáig.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Mucsa Maria

Kelemen Edina

asszisztens
Tisztelt Doktor! Idén júniusban sajnos volt egy mélyvénás trombózisom,jelenleg lábadozom. De sajnos az elmúlt egy hétben nagyon fáj a lábam. A trombózis a jobb lábszárnál alakult ki. A mostani fájdalmak ugyan abban a lábrészen vannak,de szinte az egész lábamban elviselhetetlen a fájdalom főleg a combrésznél és aés a bokánál. A sorelto véralvadásgátló gyógyszert szedem. A tünetekhez hozzátartozik az is,hogy mikor pihen a láb akkor nincs fájdalom,csak terhelésnél jönnek a fájdalmak. Eddig az időváltozásra gondoltam,utánna a rossz cipőre,de a fájdalom nem enyhűl. Köszönöm mielőbbi válaszát.
Kedves József !

Mint minden ember, így minden trombózis és annak gyógyulása is egyedi, és különböző. A fájdalom lehet a túlzott terheléstől, esetleg hosszas álló munka is kiválthatja. Nem írta használ -e kompressziós harisnyát, annak rendszeres viselése csökkentheti a fájdalmat, fáradt láb érzést. Ha panaszai továbbra is fennállnak keresse fel kezelőorvosát. Szükség lehet ismételt vizsgálatra .

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Szabó József

Kelemen Edina

asszisztens
mit jelez ha elég gyakran a vérnyomás mérésnél a per 50-60-között van ;példáúl:ma éste:125/55 vólt
Köszönöm!



Kedves Érdeklődő !

A dyastolés értékeken kivül semmiféle információt nem adott magáról , életkoráról , esetleg vannak -e krónikus bvetegségei, stb. Ezek nélkül nehéz véleményt mondani.

A szisztolés és a diasztolés érték különbsége normálisan 40-50 Hgmm körüli. Ez az érték növekedhet pl. intenzívebb testmozgás kapcsán , idősebb korban pedig az erek rugalmasságának csökkenése miatt emelkedik . Pajzsmirigy-túlműködés is okozhat ilyen eltérést, de az aortabillentyű elégtelensége is vezethet nagy különbséghez. Idősebb, magas vérnyomással küzdő betegek esetén azért van jelentősége, mert 60 Hgmm feletti pulzusnyomásnál fokozódik a szív-érrendszeri szövődmények kialakulásának kockázata.

Üdvözlettel : Kelemen Edina



roman

Kelemen Edina

asszisztens
Nagyon faj a hatul a combom es vadlim veszul es mint ha keszulne be gorcsolni de megse mi lehet ez es ha fekszek ugy nem faj de fel alni is alig birok nagyon faj
Kedves Anna !

Panaszait elbírálni, itt nem lehet. Személyes találkozás nélkül nehéz tanácsot adni. Nem írta le pontosan panaszait, kevés az információ. Fontos lenne tudni esetleg ülő munkát végez-e, vagy esetleg a közel múltban nem erőltette-e meg ?

Lehet ez izületi vagy izomfájdalom is , esetleg más reumatológiai kórkép. Fizikális vizsgálat nélkül nem látjuk van-e különbség körfogatban a két végtagja között, van-e elszíneződés.

Próbálja pihentetni, esetleg fájdalom és gyulladáscsökkentő gélt alkalmazhat. Amennyiben panaszai pár nap múlva is fennállnak mindenképp keressen fel szakorvost.

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Laskai anna

Kelemen Edina

asszisztens
Tisztelt Ügyintéző!

Nagyon SÜRGŐS segítséget szeretnék kérni, mert egy szeptember 19-ére tervezett műtétre kellene valahogy rendbe hozni a vérképemet, ha lehetséges. (Infúzió/injekció kúra?)

- Előzmény: gyomor bypass műtét következtében folyamatos csökkenés a vassal kapcsolatos értékekben.
- Rendelkezésre áll: friss labor lelet + kb 2 évre visszamenően 3 havi rendszerességgel labor leletek, a tendenciák áttekintésére, ha szükséges.

Hasonló helyzetben lévő betegtársaim számára Ferrlecit oldatos injekciót szoktak felírni az orvosok, ami mindig be szokott válni. Hasonló megoldásban gondolkodnék, mivel több éves tabletta kúrán túl vagyok, minimális eredménnyel.

A tervezett műtétek (szeptembertől december közepéig 3 db) miatt gyors és hatékony segítségre lenne szükségem, lehetőség szerint még ezen a héten.

Nagyon köszönöm. Várom visszajelzésüket.
Köszönettel,

Gőcze Edit
+36 30 352 1520
Kedves Edit !

Sajnos nincs lehetőség központunkban ilyen tipusú injekciós kezelések kivitelezésére .

Üdvözlettel :

Kelemen Edina
Gőcze Edit

Kelemen Edina

asszisztens
Tisztelt Doktor Úr!
Kovács Mihály vagyok, 62 éves, és a napokban érszűkületet diagnosztizáltak az egyik alsó végtagomon, a lábamon. Visszerem is régóta van. A kérdésem, hogyan juthatok el Önökhöz kezelésre.
Üdvözlettel,
Kovács Mihály
Kedves Mihály !

Központunkban Dr. Kósa Éva angiológus foglalkozik az érszűkület kezelésével. A doktornővel személyes konzultáción van lehetőség megbeszélni valamennyi lelete és vizsgálat után , hogy milyen kezelés jön szóba egy páciens esetén. Hisz minden eset más és más.

Bejelentkezni a 0670/431 77 29-es telefonon tud.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kovács Mihály

Kelemen Edina

asszisztens
Jó napot kívánok!
Kovács Jánosné vagyok,69 éves,kb,3 hete,annyira fáj,mindkét lábam-on a térdtől-bokáig a lábszáram,ha sétálok,egyszerűen nem tudok majdnem lépni,majd elzsibbad a lábam,a lábfejem,ha pár pillanatra megállok,kettőt-hármat ha lépek,simán,de újra kezdődik az egész fájdalom,zsibbadás,ha fekszem,ha űlök,észre sem veszem,hogy ilyen van,de ahogy elindulok,fájdalmasan fáj!
Köszönöm,a válaszát!
Kovács Jánosné
Kedves Kovács Jánosné !

Panaszaival angiológust, vagy reumatológus szakorvost ajánlott felkeresni. Angiológus tudja alátámasztani hogyha az erekkel van probléma,

Üdvözlettel : Kelemen Edina

Kovács Jánosné

Kelemen Edina

asszisztens
Jó napot kívànok!Jobb oldali masszív tüdőembóliám volt 1 hónappal ezelőtt és még szokott lenni pici legszomj rossz közerzet idegeség is.Szeretném megkérdezni mikor múlnak el ezek?Köszönöm válaszát
Kedves Georgina !

Ilyen kérdésre részletes betegvizsgálat és lelettanulmányozás nélkül nem vállakozhatom. Keresse fel a Trombózis Központot.

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György



Katona Georgina

Prof. Dr. Blaskó György

belgyógyász

Prima Medica Egészségközpontok