Orvos válaszol

Kérjük mielőtt felteszi kérdését, olvassa el az eddig feltett kérdéseket, és az azokra adott válaszokat ITT.

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatait (az e-mail címét és a megadott nevet, amely utóbbi lehet akár csak egy tetszőleges, kitalált megnevezés is), kizárólag a beküldött kérdés informatikai azonosításához és a válasz e-mail megküldéséhez használjuk.

Egyúttal felhívjuk a figyelmét arra, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön hozzájárul ezen adatok általunk történő kezeléséhez. Bővebb információért kérjük olvassa el az Adatvédelmi tájékoztatónkat, illetve Adatkezelési Tájékoztatónkat!

Kedves Látogatónk!

Felhívjuk a kedves érdeklődők figyelmét, hogy a labor és egyéb vizsgálati eredmények kiértékelése minden esetben kizárólag szakorvosi kompetencia, amely csak a teljes klinikai kórkép, valamint az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg. Ezért javasoljuk, hogy az ilyen jellegű kérdések kapcsán jelentkezzenek be hozzánk személyes vizitre vagy távkonzultációra.

Tisztelt Blaskó Doktor Úr!
Egy éve jártam Önnél
Leiden mutáció miatt. Ön azt javasolta, hogy a lombik program alatt 0,4-es Fraxiparint adjak be naponta. Akkor 65kg voltam. Most csak 55-56 kg vagyok (35 éves). Jó ez az adag a fogyásom után is?
Válaszát előre is köszönöm.
Kedves Melinda !

Ha lehetősége van ,jelentkezzen be Professzor úrhoz , hogy kontroll keretében megbeszéljék a továbbiakat a kezelésével kapcsolatban.

Üdvözlettel :

Kelemen Edina

asszisztens
Tisztelt doktor Nő/Úr!
Március 21-én volt egy gerincstabilizációs műtétem ami után jelenleg is a felépülési időm töltöm. Április 27-én kórházba kerültem ahol tüdőembóliát diganosztizáltak, és meg is találták a trombózis helyét a jobb lábamban. Május 5 óta itthon vagyok ismét, és xarelto nevű vérhigítót kell szednem, valamint kompressziós harsinyát szükséges viselnem. A kérdésem az lenne, hogy mennyi fizikai aktivitás lehetséges számomra ilyenkor? 26 éves öreg vagyok, és kicsit nyomasztó újra a négy fal között lenni, mikor a tüdőembólia előtt már 5-6 kilométert tudtam sétálni. Lehetséges kimozdulni, sétálni, kerékpározni, úszni esetleg?
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdvözlettel Szabó Zoltán
Kedves Zoltán!

Elnézését kérem, hogy csak most válaszolok a kérdésére. Problémája már biztosan megoldódott. Tüdőembólia után a kórházi kezelést követően a terhelés megkezdésének fokozatosan kell megtörténnie, és mindenképpen függ a tüdőembólia kiterjedésétől. Általánosságban elmondható, hogy a korábbi terhelhetőség visszaállása kb 1 hónap múlva lehetséges, közben ez a teljes ágynyugalomtól indulva fokozatosan érhető el. Ezen tanácsoknak azonban mindig egyénre szabottnak kell lennie, ezért azt javasolom, hogy kezelőorvosát kérdezze meg és az ő tanácsai szerint járjon el, akkor nem tud rosszat tenni.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Tisztelt Doktornő !
A napokban kaptam kézhez a laborleletemet és az INR értékrm 0,840 lett, labor tolig határai 1.000-3.500. Kezelendő ez az alacsonyabb érték ? 60 éves vagyok , autoimmun beteg./kevert kötőszöveti,Sjögren/
Kedves Judit !

Kevés az információ amit megírt. Tudni kellene , hogy szed-e véralvadásgátlót , ahhoz , hogy véleményt mondjunk. Tanácsot az önt kezelő szakorvos tud adni.

Üdvözlettel : Kelemen Edina
Szertnenk idopontot kerni erszukulet vizsgalatra Majus 17 delutan vagy majus 18an keso delelotti orakban. Koszonettel:
Kis Eszter 00353860851968
Kedves Eszter !

Központunkban Dr. Kósa Éva angiológus doktornőt tudom ajánlani, aki segíteni tud önnek. A doktornő szerda és csütörtök délután rendel. Bejelentkezni a 0670/431 77 29-es telefonon , vagy az info@tromboziskozpont.hu e-mail címen tud.

Üdvözlettel :

Kelemen Edina

asszisztens
jó napot! lenne egy kérdésem. 2015 áprilisában mély vénás trombózist kaptam a bal lábamba és szedek syncumar vérhiggitót de szeretnék tetoválást. és érdeklődnék hogy lehetséges e nem e lesz baj belőle? előre is köszönöm a váaszukat. tisztelettel: Mészáros Anita
Kedves Anita !

A kérdésnek utána kellene nézzek, de ezt Ön is megteheti Google-ban. A festékek -pláne a bőrben - sosem eredményeznek jót, de mélyvénás thrombosist okozó hatásukról nem olvastam.Inkább ne tegye!

Üdvözlettel : Dr. Blaskó György

Üdvözlettel tisztelt dr.nö-úr. Azzal a kérdéssel szeretnék önökhez fordulni hogy már kb. Négy hónapja van fejfájásom jobb oldalt a fül felett kicsit a tarkóm felé is . Eleinte a fejbör is érzékeny volt tapintásra de most már nem. A házi orvos elöször azt mondta hogy ijen tünetekkel arteritisz temporalis van nekem. Fel is irt prednisolon t . Elsö két hét 20 mg , aztán 2.5 mg. Ezt igy szedtem úgy tíz hétig .Közbe vér vétel ahol minden ok volt. Csináltak CT t is , ott is minden ok volt. A házi orvosom meg nem akart tovább küldeni vizsgálatokra mert meg volt gyözödve hogy nekem arteritisz temporalis van. Egy nap , a multhéten igen rosszul lettem meg a kezem is zsibbadt és elmentem az ügyeletre aki rögtön küldött a neurologiára , ott azt montàk hogy az arteritis ki van zárva és a prednisolont is abba hagyhatom szedni , és ez helyett szedjek voltarént. Meg küldött MR vizsgálatra mert igy nem tudhatja mi lehet az oka a fejfájásnak. Az MR t három hét mulva csinálják. Még hozzátéve hogy fogászaton és szemészeten is voltam ahol minden rendben volt. Szeretném tudni hogy önök mit gondolnak erröl az esetröl. Elöre is köszönöm
Kedves Erika!

A féloldali fejfájásnak nagyon sok lehetséges oka van, az egyik az arteritisz temporális. Ebben az esetben a beteg süllyedése 100 mm/óra körül szokott lenni, ami a prednisolon kezelés mellett gyorsan normalizálódik.

A diagnózishoz ismerni kell a beteg eddigi történetét, előző betegségeit, korát, jelenlegi fizikális és eszközös vizsgálati eredményeit részletesen. Érdemi vélemény csak így adható.

Az MR vizsgálat alkalmas arra, hogy a koponyán belüli rosszindulatú folyamatokat, ér fejlődési rendellenességeket nagyrészt kizárja, feltételezem, az ideggyógyász végig vizsgálta, mielőtt ezt a vizsgálatot javasolta.

Üdvözlettel: Dr Kapocsi Judit

Tisztelt Dr. Nő/Úr!
Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy lassan 1hónapja elkezdtem szedni jangee fogamzasgatlo tablettat. Amikor az orvos kérdezte, hogy volt a családban trombózis nem tudtam rá válaszolni, de mint kiderült nagymamámnak volt a fogamzásgátlótól trómbozisa. Ezert utolag erdemes felkeresni az orvosom es kivizsgalni, csinalni egy labort?
Köszönöm előre is a választ!
Üdvözlettel
Kedves Viktória !

Igen , mindenképp érdemes kivizsgálni , hogy genetikailag van-e hajlama a trombózisra. Központunkban Dr. Blaskó György professzor úrat tudja felkeresni, aki javasolja majd az ön esetében szükséges vizsgálatokat. A laborvizsgálatra is van lehetőség.

Üdvözlettel :

Kelemen Edina

asszisztens
Üdvözletem!
A kérdèsem a következő lenne:
egészsèg kártyával lehet-e fizetni Önöknél illetve elszamolható-e ?
Kedves Máté !

Jelenleg központunkban csak bankkártyás fizetésre van lehetőség.

Egészségkártyával fizetni nem tud, viszont egészségpénztári számlát tudunk kiállítani önnek.

Üdvözlettel :

Kelemen Edina

asszisztens
Tisztelt Dr. Ur/Nő!

Klexane 0.6- os injekciót adok esténként egyet és emelett az INR értékem 1. Nem tudom, hogy ez az érték jó vagy sem.
Előre is köszönöm válaszukat.

Tisztelettel és köszönettel: Ildikó
Kedves Ildikó !

Kevés az információ amit leírt. Nem tudjuk mi miatt kap véralvadásgátló injekciót. Számos kérdés felmerül. Kérem ha lehetősége van jelentkezzen be központunkba, hogy szakorvosunk át tudja tekinteni előzményeit, leleteit. Bejelentkezni a 0670/431 77 29-es telefonon tud, vagy az info@tromboziskozpont.hu e-mail címen

Üdvözlettel :

Kelemen Edina

asszisztens
Tisztelt Kósa Éva Doktornő!

Mélyvénás trombózis alakult ki a bal bokám felett 1 sportsérülés nyomán, valamint a felszíni erek is begyulladtak a bal lábszáramon. 2 napja már itthon gyógyulhatok, szedem napi 2x a XARELTO vérhigítót, hogy megszűnjenek a panaszok, ezt orvosom javaslatára min. 3 hónapon át kell használnom. Kérdésem: a Xarelto szedése alatt kezelhetem-e Lioton géllel a vénagyulladásomat? A kettő együtt járhat-e negatív hatásokkal? ( a betegtájékoztatók alapján csökkentheti a Lioton a Xarelto hatását)? Előre is köszönettel: Kovács András
Kedves Kovács András!

Elnézését kérem, hogy ilyen soká válaszolok a kérdésére.

Xarelto szedése mellett a felületes visszérgyulladás miatt nyugodtan használhatja a Lioton gélt, érdemben nincs befolyással a hatására. Bár lehet ez idő alatt a felületes visszérgyulladás tünetei már meg is gyógyultak..

További jobbulást kívánok Önnek.

Tisztelettel:

Dr Kósa Éva

Prima Medica Egészségközpontok