A trombózis meglétének diagnózis felállítása nem a Trombózis- és Hematológiai Központ profilja, szakmailag azonnali akut ellátást igényel, amire mi - fekvőbeteg osztály intenzív osztály hiányában - nem vagyunk felkészülve. Akut ellátás igénye esetén, kérjük, hívjon mentőt, és keresse fel a területileg illetékes kórházat!

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

LABOREREDMÉNYEK ÉRTÉKELÉSE

Felhívjuk a figyelmét, hogy labor és egyéb vizsgálati eredmény értékelése szakorvosi kompetencia, mely a klinikai kép és az összes rendelkezésre álló egészségügyi információ ismeretében történhet meg.

Javasoljuk, az eredmények értékeléséhez, a megfelelő kezelés megválasztásához jelentkezzen be vizitre.

Kedves Látogatónk!

Tisztelettel tájékoztatjuk, hogy az "Orvos válaszol" funkció használatához kötelezően megadandó személyes adatok az emailcím és név (utóbbi tetszőleges, lehet kitalált megnevezés is, nem szükséges az Ön nevét megadni), melyeket a kérdés informatikai azonosítására, a válasz emailen megküldéséhez használjuk. Az "Orvos válaszol" funkció használatával Ön ezen adatok általunk kezeléséhez hozzájárul. Bővebb információért olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat! További adatkezelési információkkal kapcsolatban olvassa el az Adatkezelési Tájékoztatónk

Jónapot!
Az elmúlt pár évben azt tapasztaltam, hogy a melegben felmegy a vérnyomásom 140/80 körülire, pedig átlagosan 125/75 körül szokott lenni ez az érték. Tudom, hogy ez így nem tűnik soknak, de 13 éves lány vagyok. Futástól illetve cipekedéstől is hamar felmegy ennyire ez az érték. Ilyenkor néha jelentkezik szédülés (ájulásra is volt már példa), ami hidegség érzettel kezdődik az arcomon.
Előre is köszönöm.
Kedves Anna !
A fiatal kora miatt mindenképp indokolt lenne egy belgyógyászati kivizsgálás. Elképzelhető , hogy öröklött tényezők is szerepet játszanak a vérnyomás emelkedésben, de biztosat csak vizsgálatok (labor, EKG, szív ultrahang, fizikális vizsgálat ) után lehet mondani.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Tisztelt Doktornő!
Az utóbbi két évben 3 alkalommal voltam nagy laboron, melynél az MPV érték 13-14 Fl közötti értéket mutatott mind a három alkalommal (laborlelet szerint a normál tartomány 8-10 Fl között van). Érdeklődnék, hogy ezzel ajánlott-e további kivizsgálást kezdeményeznem?
3 vetélésen vagyok túl, és fontos volna tudnom, hogy ez utalhat-e véralvadási problémára.
Várom válaszát!
Köszönettel O.Szilvia
Az MPV a vérlemezkék átlagos térfogatát jelenti, ez az érték valószínű sok jól működő vérlemezkére utal a keringésben. Fontos volna tudni a vérlemezke számát elsősorban, hogy nem-e alacsony, esetleg vérzése volt-e. A vetéléshez valószínű nincs köze. Kérem fáradjon el hozzám egy vizitre az összes orvosi leletével. Ennyi információ nem elegendő a korrekt vélemény alkotásához.
Üdvözlettel:
Dr. Szélessy Zsuzsanna
Dr. Szélessy Zsuzsanna hematológus, belgyógyász
Hétvégén lakodalomban voltam, sokat táncoltunk. Hétfőre rendesen izomlázat kaptam- de csak a bal lábamban érzem, ott is csak a vádlimban.
Lehet, hogy ez nem is izomláz, hanem trombózis?
Kedves Judit !
Valószínűbb , hogy inkább a túlerőltetés okozza panaszait. Próbálja meg pihentetni, Lioton géllel kenni. Figyelje esetleg van -e láb körfogatbeli különbség a két alsó végtagja között. Amennyiben pár nap múlva nem javul keressen fel szakorvost a további teendők miatt.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Visszeres mindkét lábam balalsó lábszáron vénás elégtelenség lehet- e rádiófrekvenciával gyógyítani?
Kedves Judit !
Mindenképp személyes konzultáció szükséges ahhoz, hogy szakorvosunk biztos választ tudjon adni önnek azzal kapcsolatban , hogy milyen kezelés a leghatásosabb és kivitelezhető az ön esetében. Ultrahang és fizikális vizsgálat után lehet erről dönteni.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Mindkét lábfejem,alsólábszáram viszeres.Erős viszketés miatt a vakarás helyein itt ott buzaszemnyi vakarási seb néha létre jön.Kérdésem kivizsgálást és a jelenség gyógyitását Önök eltudják-e vállalni. Tisztelettel , Bózsár Károly.Salgótarján Fáy András Körut 62.3100
Kedves Károly !
Panaszaival kapcsolatban először bőrgyógyász szakorvost keressen fel. A visszerek vizsgálatával , kezelésével kapcsolatban természetesen segíteni tudunk. Hétfői napon rendel Dr. Sepa György érsebészünk.
Bejelentkezni a 0670/ 431 77 29- es telefonon tud.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Szép napot! Azt szeretném megkérdezni, hogy Fragmin 5000/0,2ml napi 1xi használata mellett lehet e kisebb tetoválást csináltatni? Lábközépcsont törés miatt kapom az injekciót megelőzés céljából. Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Györgyi !
Nem mélyen történő beavatkozás elvégezhető , de célszerűbb az injekciós kezelés befejezte után.
Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Reggelre felmegy a vérnyomásom valamikor 130/100/68 ilyenkor elkezdek szédülni és remegés jön rám lehet a vérnyomásomtól kérem szíves válaszát
Kedves Tóth Józsefné !
Igen okozhatja a vérnyomás ingadozása a szédüléses panaszokat, főként ha egyébként alacsony a vérnyomása. Más egyéb is kiválthatja az említett panaszokat. pl: reggeli alacsony vércukor érték.
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Tisztelt Dr. Nő

Érdeklődni szeretnék, hogy parom a Syncumar veralvadas gyogyszer szedese mellet a gyermek vallalas veszelyeztetett-e? Megtisztelo valaszát elore is koszonom.
Kedves Attila !
Korábbi levelére is válaszolva amennyiben ön szedi a véralvadásgátlót nem befolyásolja a gyermekvállalást.
Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász
Jo napot ! Doktorurtol szeretnem a velemenyet kerni ,mivel 5 eve kaptam melyvenas trombozist ket ver rog alakult ki a bal labamba egy eves kezeles utan gyogyultnak latszottam es levettek a gyogyszerol. Ket ev mulva ismet kaptam trombozist akkor meg csinaltattam a genetikai vizsgalatot amibol kiderult hogy orokletes ,mar ket eve sintrom tabletat szedem de fokozatosan emelni kell a gyogyszert .harom honapig jo az inr utana romlik, most mar valtakozva 2-2-2-1,5 szedem a doktornom szerint ez mar nagyon nagy addag,at tett volt a trombostopra de az egy honap alat 5 os inr csinalt. Mit javasol on, ajanlotta a doktorno hogy, probaljam meg azt a veralvadasgatlot amely mellet nem szukseges az inr elenorzes
Hatha az jobb lenne a sintrom ,4 mg os.on szerint mi lehet az oka hogy ilyen nagy adagot kell szedjek,az etrendem teljesen k vitamin nelkuli
Vagy minimalis amit beviszek az etrendemmel.valaszat elore is koszonom.
Kedves Amália !
Kérem ha lehetősége van keresse fel központunkat, hogy szakorvosunkkal megbeszéljék van-e lehetőség véralvadásgátló cserére. Az összes leletét hozza el kérem a konzultációra .
Dr. Blaskó György Professzor Úrat ajánlom .
Üdvözlettel : Kelemen Edina
Kelemen Edina
Kelemen Edina asszisztens
Tisztelt Dr. Nő.

Érdeklődni szeretnék, hogy a Syncumar veralvadas gyogyszer szedese mellet a gyermek vallalas veszelyeztetett-e?

Megtiszteli valaszát elore is koszonom.
Kedves Attila !
Amennyiben ön szedi a véralvadásgátlót, nem kell tartania, nem okoz gondot.
Üdvözlettel : Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György
Prof. Dr. Blaskó György belgyógyász

Hírek

Fogamzásgátlót szedne? Ezt a vizsgálatot ne hagyja ki!

Fogamzásgátlót szedne? Ezt a vizsgálatot ne hagyja ki!

A fogamzásgátló tabletták és a vérrögök kapcsolatáról már többször is esett szó, ennek ellenére sokan mindenféle előzetes vizsgálatok nélkül kezdenek neki a szedésüknek, pedig sok olyan esetet hallani, amikor a készítmény miatt mélyvénás trombózis, esetleg tüdőembólia lépett fel. Dr. Ercsei Ibolya, a Trombózis-és Hematológiai Központ hematológusa a trombózis rizikóbecslés fontosságára hívja fel a figyelmet.

További részletek
Mikor szükséges váralvadásgátlót váltani?

Mikor szükséges váralvadásgátlót váltani?

A véralvadásgátlók alkalmazása lehet preventív és terápiás jellegű is, lehet, hogy csupán bizonyos ideig kell használni, de az is előfordulhat, hogy egy életen át tart a terápia. Előfordulhat, hogy mindvégig ugyanazt a szert alkalmazza a beteg, de meglehet, hogy időközben váltania szükséges másik készítményre. Hogy ez mikor indokolt, arról prof. Blaskó Györgyöt, a Trombózis-és Hematológiai Központ váralvadási specialistáját kérdeztük.  

További részletek

Orvos válaszol

Kérdését itt teheti fel

Facebook csoportjaink

Prima Medica Egészséghálózat